۱۲ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۱۴

مدیرکل بهزیستی استان سمنان:

۲۲۷ موسسه و مرکز غیردولتی استان سمنان خدمات بهزیستی ارائه می دهند

۲۲۷ موسسه و مرکز غیردولتی استان سمنان خدمات بهزیستی ارائه می دهند

سمنان- مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی در اولویت اهداف سازمان است، گفت: بخش اعظم خدمات بهزیستی از ۲۲۷ موسسه و مرکز غیردولتی استان ارائه می شود.

محمود منطقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه یکی از مأموریت‌های سازمان بهزیستی کمک به توانمند سازی و استقلال مالی جامعه هدف خود است، ابراز داشت: برای رسیدن به این مقصود می‌بایست ظرفیت‌های سایر دستگاه‌ها نیز به کار گرفته شود چراکه برای تحقق ارتقای خدمات به همکاری سایر ارگان‌ها نیز نیاز است.

وی ضمن بیان اینکه یکی از کمک‌های دستگاه‌های بهزیستی به کار گرفتن این افراد و استفاده از توانمندی‌های آنها است، افزود: جامعه باید نگاه خود را به سمت قبول توانمندی‌های معلولان سوق دهد از این رو نیازمند همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه بخش اعظم خدمات بهزیستی استان از طریق ۲۲۷ مؤسسه و مرکز غیردولتی ارائه می‌شود، ابراز داشت: ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر تخت پوشش بهزیستی از خدمات این مؤسسات بهره مند هستند.

منطقی ضمن بیان اینکه از تعداد افراد تحت پوشش ۱۴ هزار و ۱۲۹ نفر معلولیت‌های مختلف دارند، تصریح کرد: راه اندازی بخش نابینایان کتابخانه عمومی دامغان و تجهیز کتابخانه نابینایان سمنان و برقراری اورژانس ۱۱۵ مخصوص ناشنوایان از جمله خدماتی که طی سال جاری برای برخی از این معلولان به انجام رسید.

وی ضمن بیان اینکه یکی از اقدامات مناسب صورت گرفته طی سال جاری کمک به زنان سرپرست خانوار است، افزود: اولین خانه امن برای حمایت از بانوان در معرض خشونت استان راه اندازی شده است.

کد خبر 5983061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha