۱۲ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۳۳

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

جشن توانمندسازی ۲۵۰۰ مددجو در زنجان برگزار می‌شود

جشن توانمندسازی ۲۵۰۰ مددجو در زنجان برگزار می‌شود

زنجان- مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: با حضور مسوولان استانی و کشوری جشن بزرگ توانمندی ۲۵۰۰ نفر از خانواده کمیته امداد بهمن ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله صالحی «معیشت» و «اشتغال» را دو گزینه مهم در حمایت و توانمند کردن خانواده‌ای تحت پوشش عنوان کرد و گفت: به جز سالمندان و بیماران صعب‌العلاج و خاص، کمیته امداد سعی دارد با رویکرد توانمندسازی، به خانوارهای تحت پوشش به جای ماهی دادن، ماهیگیری بیاموزد تا این افراد آسیب پذیر را تبدیل به افراد توانمند کرده و به تدریج از چرخه حمایت خارج کند.

وی از برگزاری جشن توانمندی ۲۵۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد در استان زنجان در بهمن‌ماه ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: آخرین بار این جشنواره در سال ۱۳۹۲ برگزار شده بود که با تلاش و همراهی نیکوکاران و مجموعه کمیته امداد، جشن توانمندی برای ۲۵۰۰ نفر را در سالن سهروردی زنجان برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ارتباط با روند توانمندسازی مددجویان نیز گفت: کمیته امداد یک فرآیند تعریف شده در حوزه اشتغالزایی دارد که از استعداد سنجی متقاضیان آغاز می‌شود.

صالحی تصریح کرد: در این راستا اول مستعدان اشتغال شناسایی شده و سپس خدمات مورد نیاز به آنها در قالب مهارت آموزی ارائه می‌شود تا آنها بتوانند با موفقیت وارد چرخه کسب و کار شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: بر اساس طرح اشتغالزایی تعریف شده، مدت زمان مشخصی برای نظارت بر طرح در نظر گرفته می‌شود، مثلاً برای طرح اشتغالی که در قالب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و خدمات تخصصی ارائه و چند سال نظارت بر طرح‌های اشتغال انجام می‌گیرد تا پایداری لازم را داشته باشند و از مسیر اصلی منحرف نشوند.

کد خبر 5983354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha