۱۲ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۲۲

برگزاری دوازدهمین محفل شعرخوانی شاعران آئینی «إسراء» در زنجان

برگزاری دوازدهمین محفل شعرخوانی شاعران آئینی «إسراء» در زنجان

زنجان-محفل شعرخوانی شاعران آئینی زنجان به مناسبت فرا رسیدن ولادت حضرت زهرا(س)و گرامی‌داشت سالروز شهادت سردار سلیمانی با در دوازدهمین محفل شعر آیینی«إسراء»برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محفل شعرخوانی شاعران آئینی زنجان به مناسبت فرا رسیدن ولادت حضرت زهرا (س) و گرامی‌داشت سالروز شهادت سردار سلیمانی با حضور اساتید مدیحه‌سرایی و شعر آئینی در دوازدهمین محفل شعر آئینی «إسراء» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دوازدهمین محفل شعر آئینی «إسراء» به مناسبت فرا رسیدن میلاد بانوی دو عالم، حضرت زهرا (س) و گرامی‌داشت سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و یادبود سردار شهید سیدرضی موسوی با حضور ۴۱ نفر از اساتید شعر آئینی و مدیحه‌سرایی و نیز جمع کثیری از شاعران آئینی استان برگزار شد.

قربان ولیئی، عضو هیئت علمی گروه ادبیات دانشگاه زنجان در ابتدای این محفل سخنانش با محوریت ارتباط موضوعی کتاب گنجینه الاسرار با احادیثی از پیامبر ایراد کرد. مهدی حنیفه در خصوص مقاومت و پایداری، محمد کریمی در خصوص شهدای غزه و سپس رضا کریمی، شعرایی که سرایش شعر را از کارگاه‌های محفل «تماشاگه راز» حوزه هنری استان زنجان شروع کرده‌اند، شعری با موضوع آزاد قرائت کردند و ناصر دوستی از شعرای آئینی استان نیز شعری را به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) و مقام والای ایشان قرائت کرد.

در ادامه این محفل، استاد ولی‌الله کلامی زنجانی در وصف حاج قاسم سلیمانی و حاج ناصر ولایی نیز در خصوص شهدای مقاومت به شعرخوانی پرداختند. مدیحه‌سرایی حاج جواد رسولی و حاج غلامرضا عینی‌فرد با توسل به مقام حضرت زهرا (س) پایان بخش این محفل بود.

گفتنی است، برگزاری مراسم یادبود سردار سیدرضی موسوی بخش دیگر برنامه‌های محفل شعر آئینی إسراء به شمار می‌رفت.

کد خبر 5983558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha