۱۲ دی ۱۴۰۲، ۲۲:۰۲

رییس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی:

حضور زنان در جامعه منافاتی با عفت این قشر ندارد

حضور زنان در جامعه منافاتی با عفت این قشر ندارد

خمین- رییس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی( ره) با اشاره به اینکه امام راحل جایگاه ویژه ای به منزلت زنان بخشید، گفت: حضور زنان در جامعه منافاتی با عفت آنها ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی کمساری شامگاه سه شنبه در آئین افتتاح دومین هفته فرهنگی بر آستان آفتاب خمین در سالن همایش‌های بیت تاریخی امام راحل اظهار کرد: روز زن فرصت مناسبی برای بازخوانی نقش امام در جایگاه و منزلت بانوان است و تشریح و تبیین زوایای مختلف اندیشه‌های امام خمینی (ره) از سوی نهادهای فرهنگی ضروری است.

وی بر ضرورت تبیین علمی و عمیق اندیشه‌های امام در عرصه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: در راستای حفظ جایگاه زن در گذشته بانوان خانه نشین بودند و در مقابل، فمنیست های افراطی برای زن حدود شرعی قائل نبودند که این تناقض همواره زنان جامعه را رنج می‌داد.

وی ادامه داد: امام راحل الگوی متفاوتی ایجاد کرد که زن هم می‌تواند مادر و همسر باشد و هم نقش اجتماعی خود را همپای مردان ایفا کند.

رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اظهار کرد: ربودن گوی سبقت توسط زنان از مردان در تمام حوزه‌ها به واسطه این مدل و تفکر امام راحل است که نشان می‌دهد حضور زنان در جامعه هیچ منافاتی با عفت این قشر تأثیرگذار ندارد.

کد خبر 5983752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha