۱۴ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۲۴

استاد دانشگاه جامی هرات:

وحدت دستور قرآن و اختلاف حربه شیطان است

وحدت دستور قرآن و اختلاف حربه شیطان است

تایباد- استاد دانشگاه جامی هرات گفت: وحدت از مهم‌ترین دستورات اسلام و قرآن و اختلاف حربه شیطان برای جدایی مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار مهر، بصیر احمد نادی ظهر پنجشنبه در جمع علمای تایباد و هرات اظهار کرد: وحدت از بدیهی‌ترین دستورات اسلام است و خداوند در آیات بسیاری به آن امر کرده است و از طرفی اختلاف را از شیطان دانسته است. ابن مسعود حبل الله را در قرآن کریم جماعت مسلمان یا دین الهی تفسیر می‌کند.

استاد شرعیات دانشگاه جامی هرات افزود: پیامبر اسلام (ص) جدال با برادر مسلمان را خطرناک می‌دانند و در جایی دیگر مسلمانان را مانند یک جسد می‌دانند، این اهمیت وحدت در جهان اسلام است و دلیل ناراحتی همه ما از رنج مردم غزه همین یک جسد بودن همه ما است.

وی گفت: طبق دستور قرآن کریم باید به حبل الله چنگ بزنیم و یکدیگر را بپذیریم، وقتی مشترکات بسیار داریم، دلیلی برای جدایی وجود ندارد و پیامبر اسلام (ص) به این امر تاکید بسیار داشتند. خداوند از ما امت واحد می‌خواهد و هرکس در امت جدایی اندازد، از دین خارج می‌شود.

نادی گفت: اختلاف ما نباید از محبت برادری ما کم کند و از کسانی که ندای تفرقه سر می‌دهند دوری کنیم زیرا پیامبر اسلام (ص) دستور می‌دهند که از کسانی که شما را به عصبانیت دعوت می‌کنند دوری کنید.

استاد دانشگاه جامی تصریح کرد: نکته دیگر اینکه از پروپاگاندای رسانه‌ای دشمن دوری کنیم، قرآن کریم دشمن را برای ما مشخص کرده است و گفته است «آنها از ما راضی نمی‌شوند مگر اینکه مانند آنها شویم».

وی ادامه داد: باید اختلاف زدایی کنیم و این مجالس از بحث‌های مهم است، نشستن کنار یکدیگر می‌تواند اختلافات را کاهش دهد و اگر دشمن تلاش می‌کند بین ما جدایی اندازد، باید بتوانیم با همین نشست‌ها صلح ایجاد کنیم.

نادی گفت: در موضوع فلسطین، ملت‌ها از اینکه نمی‌توانند کمکی میدانی انجام دهند ناراحت هستند و باید برای این کار فکری اساسی انجام شود.

کد خبر 5985262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha