۱۴ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۰۶

رییس شورای علمای ولسوالی اسلام قلعه:

جهاد یک امر عقلی و فقهی است

جهاد یک امر عقلی و فقهی است

تایباد- رییس شورای علمای ولسوالی اسلام قلعه گفت: با ذکر و عبادت نمی‌توان دشمن را از کشورهای اسلامی خارج کرد، بلکه جهاد یک امر عقلی و فقهی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مولوی جمعه خان صوفی زاده بعدازظهر پنجشنبه در نشست علما و دانشگاهیان تایباد و هرات اظهار کرد: همیشه یک جغرافیای خاص مرکز یک اتحاد است، مانند اتحادیه اروپا که تعلق به یک جغرافیا دارد اما در گذشته اتحاد به رنگ‌ها، قوم‌ها و ادیان منحصر بود، مرکزی که مسلمانان می‌توانند به آن رجوع کنند و متحد باشند عمل به قرآن مجید است که ریسمان الهی است.

رئیس شورای علمای ولسوالی اسلام قلعه افزود: در دوره اشغال افغانستان توسط شوروی، دشمن با ذکر و تبلیغ خارج نشد، امروز غزه هم نشان داد که عبادت یک مساله شخصی است و جهاد یک امر عقلی و فقهی است، اگر مجاهدین حماس دست از جهاد بردارند و به عبادت تنها مشغول شوند، کاری از پیش نمی‌برند.

وی گفت: خداوند در هیچ آیه‌ای به پیامبر اسلام (ص) جز موضوع جهاد امر به تشویق نکرده است، میلیاردها دلار در غزه مصرف شد اما می‌بینیم که پیشرفته‌ترین تکنولوژی غربی شکار مجاهدین حماس می‌شوند. فاتحان قدس همیشه کوشش کردند مسلمانان را متحد کنند.

مولوی صوفی زاده اضافه‌کرد: ما به قرآن اعتقاد داریم و قرآن می‌گوید وعده پیروزی نزدیک را به ما می‌دهد و خون مردان، زنان و کودکان غزه بیهوده بر زمین نخواهد ریخت.

رئیس شورای علمای ولسوالی اسلام قلعه گفت: تلاش‌ها و نظرات دو کشور امارت اسلامی افغانستان و جمهوری اسلامی ایران در موضوع فلسطین مورد تأیید و تاکید همه ما است و شاهدیم که نظرات وزرای خارجه این دو کشور در یک راستا است.

کد خبر 5985515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha