۱۴ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۱۸

در قالب همایش بین‌المللی؛

۱۰ مقاله برتر گفت‌وگو و مناظرات رضوی معرفی شدند

۱۰ مقاله برتر گفت‌وگو و مناظرات رضوی معرفی شدند

اردبیل- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: در قالب هشتمین همایش علمی، پژوهشی گفت‌وگو و مناظرات رضوی، از پدیدآورندگان ۱۰ مقاله برتر تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر رجبی عصر پنجشنبه در آیین اختتامیه همایش بین‌المللی گفت‌وگو و مناظرات رضوی در دانشگاه محقق اردبیلی، اظهار کرد: دبیرخانه این همایش ۱۱۵ مقاله از سوی محققان و پژوهشگران ارسال شده بود که از بین آنها ۵۸ مقاله به مرحله داوری رسید.

وی تصریح کرد: ۱۹ نفر از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه این مقالات را ارزیابی کرده و در نهایت ۱۰ مقاله برتر را از بین آنها برگزیدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: در این نشست نمایندگانی از کلیمیان، مسیحیان و اهل تسنن و محققانی از کشورهای عراق، لبنان، سوریه و گرجستان حضور داشته و توانستند از مقالات ارائه شده دفاع کنند.

رجبی افزود: هشتمین همایش بین‌المللی گفت‌وگو و مناظرات رضوی در حالی با حضور پژوهشگران، محققان و اساتید در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد که در قالب نشست‌های تخصصی ارائه مقالات انجام و از بین مقالات برتر ارسالی پژوهشگران مورد تجلیل و تکریم قرار گرفتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما با دعوت از علمای ادیان، مذاهب و پژوهشگران منتخب داخلی و خارجی این رویداد را برگزار کردیم و سعی ما بر این بوده تا در بخش‌های کارگاه تخصصی و نقد و بررسی مقالات آثار ارائه شده مورد توجه و تمرکز بیشتر قرار گیرد.

رجبی اضافه کرد: در این رویداد در کنار تجلیل از پدیدآورندگان ۱۰ مقاله برتر، ۲ کتاب نیز رونمایی شد تا علاقه‌مندان بتوانند از این آثار ارزشمند استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا با محوریت گفت‌وگو و مناظره به وحدت و همگرایی امت اسلامی کمک کرده و زمینه حرکت‌های تحول‌آفرین را در جامعه اسلامی فراهم کنیم.

کد خبر 5985519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha