۱۶ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۱۹

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد؛

ممنوعیت آغاز پروژه‌های عمرانی جدید در حوزه ورزش

ممنوعیت آغاز پروژه‌های عمرانی جدید در حوزه ورزش

اردبیل- وزیر ورزش و جوانان گفت: احداث پروژه‌های جدید ورزشی در سطح کشور امکان‌پذیر نیست چرا که به اندازه کافی پروژه‌های نیمه‌تمام از گذشته به ارث رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث هاشمی عصر شنبه در مراسم افتتاح سالن ورزشی روستای النی گرمی، اظهار کرد: بیش از سه هزار و ۴۰۰ پروژه زخمی و نیمه‌تمام ورزشی در کشور داریم که تکمیل آنها چند سال به طول می‌انجامد.

وی تصریح کرد: با تکمیل شدن پروژه‌های نیمه‌تمام، مجوزی برای آغاز پروژه‌ها و کلنگ‌زنی طرح‌های جدید ورزشی داده نمی‌شود و ضروری است تا مدیران در استان‌های مختلف تدبیری عالمانه و درست در این حوزه بیندیشند.

وزیر ورزش و جوانان ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را در استان‌ها با اولویت مناطق محروم و با پیشرفت بالای ۸۰ درصد یادآور شد و گفت: در همین استان اردبیل ۵۵ پروژه نیمه‌تمام وجود دارد که باید هر چه سریع‌تر در سال‌های پیش رو این پروژه‌ها تکمیل و به سرانجام برسد.

هاشمی محدودیت منابع را برای تکمیل این پروژه‌ها یادآور شد و افزود: ما آمادگی داریم از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران در حوزه ورزش در این بخش استفاده کنیم.

وی توجه ویژه وزارت ورزش و جوانان را به توسعه و افزایش فضاهای فیزیکی و در عین حال ورزش قهرمانی یادآور شد و خاطرنشان کرد: در کنار توسعه ورزش همگانی به عنوان یک ضرورت در جامعه، تلاش می‌کنیم تا ورزش قهرمانی را نیز برای افتخارآفرینی ورزشکاران در عرصه‌های مختلف مورد توجه قرار دهیم.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در رشته‌های مختلف ورزشی، ورزشکاران استان اردبیل با وجود محدودیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، قهرمانی‌های افتخارآمیزی را برای کشور به دست آوردند و پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران را در عرصه‌های مختلف به اهتزاز درآوردند.

وی بیان کرد: باید این قهرمانی‌ها به ویژه در رشته‌هایی نظیر کشتی، وزنه‌برداری و سایر رشته‌ها ادامه یافته و همچنان این استان سرآمد ورزش قهرمانی و پهلوانی باشد.

هاشمی به بازدید خود از برخی طرح‌ها و پروژه‌های ورزشی در گرمی اشاره کرد و یادآور شد: در کنار افتتاح سالن ورزشی روستای النی گرمی، تلاش می‌کنیم تا طرح‌های نیمه‌تمام را در این استان با اولویت به سرانجام رسانده و امکان توسعه همه‌جانبه را فراهم کنیم.

وی به طرح آمایش سرزمینی و ضرورت توجه به تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام را به رغم محدودیت منابع مالی یادآور شد و تصریح کرد: استان‌های دارای استعداد در رشته‌های مختلف ورزشی بر اساس این سند آمایش شناسایی شدند و ما سعی می‌کنیم بر همین اساس احداث پروژه‌های مختلف را به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار دهیم.

هاشمی در بازدید از زمین چمن مصنوعی گرمی گفت: بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ زمین چمن مصنوعی در کشور در حال ساخت و تکمیل است که بخشی از این پروژه‌ها در سفر دوم رئیس جمهور به استان‌ها مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وزیر ورزش و جوانان افزود: اهتمام جدی برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها تا پایان سال‌جاری وجود دارد و ساخت این چمن‌ها بسیار زودبازده بوده و جوانان و نوجوانان می‌توانند از این بستر فراهم شده برای توسعه ورزش استفاده کنند.

کد خبر 5987211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha