۱۷ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۲۵

مدیرحج و زیارت خراسان جنوبی مطرح کرد؛

آسیب آزاد برها در سفرهای زیارتی عتبات/پیش ثبت نام حج تمتع

آسیب آزاد برها در سفرهای زیارتی عتبات/پیش ثبت نام حج تمتع

بیرجند- مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: آسیبی که درحال حاضر در بحث عتبات وجود دارد موضوع آزادبرها و فعالیت غیرمجاز زیارتی عتبات عالیات است.

حسین دستگردی در گفت و گو با خبرنگار مهر در زمینه پیش ثبت نام حج تمتع، زمان بندی اولویت‌ها برای ثبت نام مقدماتی متقاضیان سفر حج تمتع ۱۴۰۳ اظهار کرد: ثبت نام هم به صورت غیر حضوری با مراجعه به سامانه reserve.haj.ir فراهم شده است.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی بیان کرد: ثبت نام به صورت حضوری برای افرادی که امکان ثبت نام به صورت غیر حضوری را ندارند فراهم شده است.

دستگردی گفت: این افراد می‌توانند با مراجعه به دفاتر و شرکت‌های زیارتی خراسان جنوبی نسبت به ثبت نام مقدماتی خود اقدام نمایند.

وی با اشاره به اینکه در ثبت نام مقدماتی حج تمتع سال جاری متقاضیان بایستی مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان را از طریق سامانه واریز نمایند تا اینکه در مراحل بعد کاروان‌ها اعلام و سپس مابه التفاوت هزینه سفر را پرداخت شود.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی افزود: به فضل پروردگار متعال، عملیات اعزام کاروان‌های حج تمتع، از اوایل ماه ذی‌القعده (دهه سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) آغاز و با پایان ماه ذی الحجه و اوایل ماه محرم ۱۴۴۶ (نیمه دوم تیرماه ۱۴۰۳) خاتمه خواهد یافت.

دستگردی گفت: به موضوع سفر عتبات عالیات عراق پرداخت و گفت: آسیبی که درحال حاضر در بحث عتبات وجود دارد موضوع آزادبرها و فعالیت غیرمجاز زیارتی عتبات عالیات است.

وی اظهار کرد: آزاد برها مشکلات فراوانی برای زائران و مشتاقان زیارت حرم اهل بیت (ع) به وجود آورده است که در این خصوص پیگیری‌های مختلفی برای جلوگیری از فعالیت آنان صورت گرفته است.

کد خبر 5987598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha