۱۷ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۳۵

مدیر حفظ نباتات چهارمحال و بختیاری خبرداد؛

صادرات بیش از یک هزار تن بادام مامایی از چهارمحال و بختیاری

صادرات بیش از یک هزار تن بادام مامایی از چهارمحال و بختیاری

شهرکرد-مدیر حفظ نباتات چهارمحال و بختیاری گفت: میزان صادرات مغز بادام و بادام با پوست در استان در سال ۱۴۰۲ به رکورد بی سابقه یک هزار و ۵۶۰ تن رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، فرشید شبانی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: میزان صادرات مغز بادام و بادام با پوست در استان در سال ۱۴۰۲ به رکورد بی سابقه یک هزار و ۵۶۰ تن رسید.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود صادرات بادام از چهارمحال و بختیاری تا پایان امسال به رقم یک هزار و ۸۰۰ تن برسد.

مدیر حفظ نباتات چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مقایسه مجموع صادرات بادام و مغز بادام سال گذشته با امسال نشان دهنده رشد ۲۸۴ درصدی صادرات این محصول از مبدا استان است.

شبانی عنوان کرد: ۲۲۰ مورد بازدید از محموله‌های صادراتی بادام از استان انجام شده و ۹۱ گواهی بهداشت گیاهی در این زمینه صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: صادرات محصول بادام از استان چهارمحال و بختیاری عمدتاً شامل مغز بادام رقم مامایی بود، این رقم بادام به یک محصول برند بی نظیر جهانی تبدیل شده است.

مدیر حفظ نباتات چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بیشتر صادرات بادام از این استان به هند و مقادیر کمی به امارات متحده عربی صادر شد.

شبانی بیان کرد: مغز بادام رقم مامایی به دلیل درصد بالای اسید چرب غیر اشباع ارزش غذایی و کیفیت بالاتری نسبت به سایر ارقام تجاری دارد به همین دلیل قیمت جهانی آن ۳.۵ برابر قیمت دیگر ارقام است.

وی تاکید کرد: ایران بعد از ایالت متحده آمریکا و اسپانیا سومین تولیدکننده بادام دنیا است و چهارمحال و بختیاری رتبه اول بادام آبی را در کشور به خود اختصاص داده است.

مدیر حفظ نباتات چهارمحال و بختیاری افزود: محصول بادام آبی که در این استان تولید می‌شود از نوع رقم با ارزش مامایی است.

کد خبر 5987632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha