۱۷ دی ۱۴۰۲، ۲۲:۳۲

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تاکید کرد؛

لزوم سرمایه‌گذاری بر منابع انسانی هلال احمر

لزوم سرمایه‌گذاری بر منابع انسانی هلال احمر

یزد- مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به تعیین کننده بودن نیروی انسانی در ترسیم آینده گفت: بر همین اساس لازم است در حوزه منابع انسانی سرمایه گذاری انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار با مدیرعامل هلال احمر استان یزد ضمن تقدیر از تلاش‌ها و خدمات اجتماعی نیروهای هلال احمر به ویژه امدادگران و اعضای داوطلب در حوادث و بلایا اظهار کرد: فعالیت و خدمت در راستای کمک به بندگان خدا از اجر بسیاری برخوردار است و از آنجا که اسلام نظامی جامع است، تأمین نیازهای تمام مردم جهان و تحقق حقوق بشر در آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی بیان کرد: نظام امدادی و خدماتی بسیاری در اسلام وجود دارد که در کمک رسانی به مردم بسیار مهم است و در این آیین، تامین نیازهای مادی، معنوی، اخلاقی و دینی و فکری زندگی اهمیت دارد.

اعرافی تاکید کرد: نیروهای هلال احمر معمولاً در شرایط سخت به کمک مردم می‌روند و به آنها امدادرسانی می‌کنند و اگر انسان در شرایط سختی به فریاد کسی برسد، ارزش عمل او دو برابر کار دیگران است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه فعالیت در قبال جامعه در دو بخش تعالی و زندگی و تامین نیازهای زیستی و حیاتی است، گفت: هر دو اهمیت زیادی دارد و تاکیدات زیادی بر تامین نیازها شده است به طوری که اسلام، نظامی جامع است و بسیاری از تامین نیازها در آن اختصاص به شیعیان و مسلمانان ندارد و تامین نیازهای انسان و حقوق بشر مورد توجه است.

وی با بیان اینکه فعالیت در قبال جامعه در دو بخش تعالی و زندگی و تامین نیازهای زیستی و حیاتی است، گفت: هر دو اهمیت زیادی دارد و تاکیدات زیادی بر تامین نیازها شده است به طوری که اسلام، نظامی جامع است و بسیاری از تامین نیازها در آن اختصاص به شیعیان و مسلمانان ندارد و تامین نیازهای انسان و حقوق بشر مورد توجه است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: این اقداماتی که اسلام در یاری رساندن به دیگران آورده و اختصاص به شیعیان دارد، عام است و بسیاری در زمینه یاری رساندن و درمان امداد و نجات دیگران مسائل مشترک است و کاری به اعتقادات مذهبی و دینی ندارد و ارزش و پاداش زیادی برای آن ذکر شده است.

اعرافی ادامه داد: رفع بسیاری از مشکلات نیاز به همفکری و همراهی دستگاه‌های خصوصی و دولتی دارد و به هم پیوستگی و اقدامات شبکه‎ای منجر به موفقیت می‎ شود، دستگاه‎های اجرایی در ارتباط با دیگر دستگاه‎ها و نهادها باید تعامل داشته باشند.

امام جمعه میبد با اشاره به تعیین کننده بودن نیروی انسانی در ترسیم آینده تاکید کرد: بر همین اساس لازم است در حوزه منابع انسانی سرمایه گذاری انجام شود.

اعرافی بیان کرد: لازم است هم به لحاظ تخصصی و کاری آموزش‌های لازم به جوانان داوطلب و امدادگران و نجاتگران ارائه شود و هم به لحاظ اعتقادی و دینی برای آنها دوره‌های آموزشی و تبیینی در نظر گرفته شود.

کد خبر 5988341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha