۱۸ دی ۱۴۰۲، ۲۰:۳۹

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی:

روند تدریجی افزایش دما در خراسان رضوی تا چهارشنبه ادامه دارد

روند تدریجی افزایش دما در خراسان رضوی تا چهارشنبه ادامه دارد

مشهد- کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: امروز افزایش دما محسوس بوده و روند تدریجی آن تا چهارشنبه در خراسان رضوی ادامه دارد.

زهرا عنایتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌ها و تصاویر ماهواره‌ی هواشناسی؛ از امروز تا اواخر هفته جاری با شدت و ضعف پدیده غالب در استان افزایش شدت وزش باد خواهد بود که در مناطق بادخیز غربی، شمالی و شرقی توأم با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: ضمن اینکه طی این مدت گاهی افزایش ابر رخ خواهد داد و از چهارشنبه شب تنها در نواحی شمال غربی احتمال بارش‌های پراکنده دور از انتظار نیست.

وی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس را طی فردا سه شنبه نیمه ابری به تدریج کاهش ابر همراه با افزایش باد و احتمال گردوغبار پیش بینی کرد.

عنایتی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته زاوه با کمینه دمای ۹- درجه سلسیوس سردترین و مه‌ولات با بیشینه دمای ۱۴ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای شهرستان مشهد مقدس بین ۱- و ۷ درجه سلسیوس در نوسان بوده است. همچنین بیشترین سرعت وزش باد و بیشترین میزان بارندگی از ایستگاه‌های هواشناسی بردسکن ۴۷ کیلومتر بر ساعت و تایباد ۳.۸ میلی‌متر گزارش شده است.

کد خبر 5989247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha