۱۹ دی ۱۴۰۲، ۸:۵۳

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

«فرونشست زمین» چالشی بزرگ در استان سمنان است 

«فرونشست زمین» چالشی بزرگ در استان سمنان است 

سمنان- معاون عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه فرونشست از چالش های بزرگ استان است، گفت: سمنان، امیریه و بسطام بیشترین میزان فرونشست را دارند.

محمد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه فرونشست از چالش‌های اساسی استان سمنان است، ابراز کرد: بررسی‌هایی در سراسر استان توسط سازمان زمین شناسی انجام و در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان گزارش‌های مرتبط با آن ارائه شده است.

وی با بیان اینکه شهر سمنان، امیریه دامغان، پشت بسطام شاهرود و بخش‌هایی از میامی بیشترین میزان فرونشست‌ها را در استان دارند، افزود: استفاده زیاد از آب‌های زیرزمینی عامل مهم ایجاد این فرونشست‌ها است.

«فرونشست زمین» چالشی بزرگ در استان سمنان است 

معاون عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه وقتی آب‌های زیرزمینی تخلیه شود زمین سست شده و فرونشست صورت می‌گیرد، ابراز کرد: مدیریت چاه‌های آب کشاورزی یکی از مهمترین اقداماتی است که در این زمینه صورت گرفته است.

حمیدی ادامه داد: طبق برآوردهای آب منطقه‌ای طی هشت ماهه امسال بیش از ۱.۷ برابر چاه‌های آب، برق مصرف کردند و این نشان می‌دهد که این چاه‌ها ۷۰ درصد بیشتر کار کرده و آب استحصال کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در ماه‌های باقی مانده از سال کسانی که بیشترین میزان برداشت را از چاه‌ها داشته‌اند مورد برخورد قرار می‌گیرند، ابراز کرد: اگر سقف مصرف چاه‌های آب کشاورزی رعایت نشود، در سال آتی با مشکل روبرو خواهیم بود.

معاون عمرانی استاندار سمنان همچنین با بیان اینکه شناسایی انشعاب‌های غیرمجاز توسط آبفا از دیگر برنامه‌های ما در راستای کاهش مصرف بی رویه آب است، افزود: در استان ۱۶۰ مورد استفاده غیرمجاز از آب برای کشاورزی و … شناسایی و اقدامات لازم قانونی در این زمینه صورت گرفته است.

کد خبر 5989432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha