۱۹ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۱۷

رییس کل دادگستری قزوین خبر داد؛

تسویه بدهی بیش از ۲هزار نفر از مالباختگان شرکت های پیش فروش خودرو

تسویه بدهی بیش از ۲هزار نفر از مالباختگان شرکت های پیش فروش خودرو

قزوین- رییس کل دادگستری استان قزوین از تسویه بدهی ۲ هزار و ۴۰ نفر از مالباختگان شرکت های پیش فروش خودرو در تاکستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی شعبانی در این خصوص اظهار کرد: بعد از بررسی فعالیت شرکت‌های غیرقانونی فعال در زمینه پیش فروش خودرو در استان که غالباً بدون مجوز و با اقدامات متقلبانه فعالیت می‌کردند، ۷۰ شرکت پیش فروش خودرو شناسایی و برای ۱۸ شرکت و ۳۷ نفر از مدیران آنها در شهرستان تاکستان پرونده قضائی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: تعدادی از این شرکت‌ها با توجه به اینکه صلاحیت رسیدگی به آنان در حوزه قضائی استان قزوین نبوده است، به حوزه‌های قضائی مرتبط ارجاع گردید و مدیران برخی از شرکت‌ها نیز بدون تشکیل پرونده نسبت به تسویه مطالبات سرمایه گذاران خود اقدام کرده‌اند.

شعبانی افزود: بر اساس اعلام سرمایه گذاران و تحقیقات صورت گرفته، میزان بدهی این شرکت‌ها به مردم ۴ هزار و ۱۳۷ میلیارد تومان می‌باشد و ارزش اموال توقیف شده نیز بر اساس ارزیابی‌های صورت پذیرفته توسط کارشناسان رسمی دادگستری، ۲ هزار و ۳۲۶ میلیارد تومان برآورد شده است.

رئیس کل دادگستری کل استان قزوین اعلام کرد: با توجه به اقدامات قضائی صورت گرفته تا کنون ۸۵۲ میلیارد تومان از بدهی بیش از ۲ هزار و ۴۰ نفر از مالباختگان توسط این شرکت‌ها پرداخت شده است و فرآیند تسویه بدهی مالباختگان به صورت مستمر در حوزه قضائی تاکستان ادامه دارد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطر نشان کرد: ۹۵ درصد از مجموع بدهی این ۱۸ شرکت مربوط به ۵ شرکت است و دستورات لازم نیز به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و احقاق حقوق مالباختگان و ایفای تعهدات این شرکت‌ها صادر شده است.

گفتنی است: پرونده شرکت رضایت خودروی طراوت نوین جز شرکت‌های مذکور نبوده و با توجه به حجم مطالبات و تعداد زیاد مالباختگان به صورت ویژه در یکی از شعبات دادسرای مرکز استان در حال رسیدگی و شناسایی میزان دیون و ارزیابی ریالی اموال شرکت است.

کد خبر 5989566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha