۱۹ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۴۵

عضو کمیته تبلیغات استان بوشهر:

استفاده از زبان فارسی در تابلوهای اصناف بوشهر ضروری است

 استفاده از زبان فارسی در تابلوهای اصناف بوشهر ضروری است

بوشهر- کارشناس تبلیغات و آگهی‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو کمیته تبلیغات استان بوشهر گفت: در اجرای قانون استفاده از زبان فارسی در تابلوهای اصناف مصمم هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالصمد دشتی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجرای قانون استفاده از اسامی فارسی مصمم است و به هیچ وجه از آن دست برنمی‌دارد و از تمامی دستگاه‌ها درخواست می‌کند در این زمینه همکاری‌های لازم و جدی را داشته باشند.

عضو کمیته تبلیغات استان بوشهر با تاکید بر آنکه استفاده از اسم و واژه‌ها باید بر اساس قانون استفاده از اسامی فارسی باشد، افزود: اصناف شهرستان‌های استان می‌توانند سوالات و مشکلات خود را از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه و به‌صورت قانونی پیگیری کنند.

دشتی بیان کرد: سامانه سردر اصناف به منظور جستجوی نام‌های بیگانه و غیر بیگانه راه اندازی شده که در راستای مدیریت، بررسی و ارزیابی اسامی و عناوین توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرهنگستان زبان و ادب فارسی انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: سامانه مذکور به گونه‌ای طراحی شده که دسترسی به آن راحت است و متقاضی محترم می‌تواند مدارک و مشخصات خود را در محل‌های موردنظر بارگذاری کند و پس از ثبت و ذخیره نام انتخاب شده، بررسی لازم توسط کارشناس انجام می‌شود و چنانچه اسامی ثبت شده مغایر با قانون ممنوعیت نباشد، تاییدیه اسامی ثبت شده صادر خواهد شد.

کارشناس تبلیغات و آگهی‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو کمیته تبلیغات استان بوشهر عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع درخواست داریم تا اطلاع‌رسانی‌های لازم در مورد سامانه «سردر اصناف» برای تأیید نام تابلو صنوف مختلف توسط اتحادیه‌ها انجام شود زیرا صنوف باید پس از دریافت تاییدیه نام انتخابی برای دریافت مجوز کتبی به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کنند.

کد خبر 5989990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha