۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۲۴

دادستان اردبیل:

آژیر خطر فرهنگ بومی به صدا درآمده است

آژیر خطر فرهنگ بومی به صدا درآمده است

اردبیل- دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل گفت: نظر به اینکه آژیر خطر فرهنگ بومی به صدا درآمده، عمل به وظیفه شایسته متولیان فرهنگی و رسانه‌ها برای ارتقای امنیت فرهنگ عمومی را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال آفاقی پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل، با اشاره به نقش و جایگاه و رسالت رسانه‌ها، آنها را به مطالبه‌گری مؤثر در جامعه فرا خواند و اظهار کرد: از نیازهای امروز جامعه ما نقادی عملکرد دستگاه‌ها توسط رسانه‌ها و مطالبه‌گری از مسئولان برای احقاق حقوق مردم است.

وی رسانه‌ها را مدعی‌العموم دوم جامعه دانسته و بر ورود جدی اصحاب قلم و رسانه به آسیب‌های اجتماعی و شناسایی خاستگاه‌های جرایم و بسترهای فسادزا تاکید کرد.

دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل با تشریح نقش آگاهی‌های حقوقی شهروندان در پیشگیری از اختلافات، آسیب‌ها و جرایم، از صدا و سیما و رسانه‌های مختلف استان خواست در زمینه قوانین و مقررات با در نظر گرفتن اصل دسته‌بندی مخاطبان و به صورت مستمر اطلاع‌رسانی لازم را به ویژه در موضوعات اولویت‌دار داشته باشند.

آفاقی به اهمیت فرهنگ و تأثیر فرهنگ بر افراد و جامعه اشاره کرده، با اظهار اینکه آژیر خطر فرهنگ بومی به صدا درآمده است، عمل به تکلیف و انجام وظیفه شایسته متولیان فرهنگی و رسانه‌ها برای ارتقای امنیت فرهنگی و صیانت فرهنگ بومی و عمومی دارالارشاد را خواستار شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برخورد صرف قضایی و پلیسی با آسیب‌ها و جرایم کارساز نیست و متولیان و دستگاه‌های فرهنگی باید در پیشگیری‌های فرهنگی و همچنین مبارزه با علت‌ها، در میدان عمل و به صورت پررنگ و تأثیرگذار حاضر باشند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل نیز در این دیدار از اقدامات دادستانی به ویژه در حوزه ارتقای امنیت و برخورد قاطعانه با اراذل و اوباش، شرارت و ناامنی قدردانی کرد.

سید محسن لطیفی به برخی مشکلات ناشی از عدم آگاهی در جامعه اشاره کرده و بر ضرورت فرهنگ‌سازی در زمینه مسائل شهری و حقوق و تکالیف شهروندی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اعلام آمادگی برای هرگونه همکاری با دادستانی مرکز استان از جمله محورهای دیگر سخنان مدیرکل صدا و سیما در این دیدار بود.

کد خبر 5990746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha