۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۲۴

استاندار مازندران:

تولیدات مازندران برای ورود به بازارهای خارجی محدودیتی ندارند

تولیدات مازندران برای ورود به بازارهای خارجی محدودیتی ندارند

ساری- استاندار مازندران با اشاره به ورود مرکبات و برنج استان به بازارهای خارجی و روسیه گفت: تولیدات استان برای ورود به بازارهای خارجی محدودیتی ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور شامگاه چهارشنبه در اولین رویداد رسانه‌ای «جام امید» اظهار کرد: این ابتکار عمل باید زودتر از این‌ها اتفاق می‌افتاد و البته اکنون هم که اتفاق خوب رقم خورد خدا را شاکر هستیم.

این مسؤول با بیان اینکه رسانه‌ها نقش خود را در بیان عملکرد دولت و دفاع یا نقد آن خوب عمل کردند، از همکاری خوب رسانه‌های استان مازندران که در دولت مردمی پای کار هستند و دغدغه دارند، تشکر کرد.

وی اولین دغدغه دولت مردمی در استان مازندران را بحث معیشت و اقتصاد استان عنوان کرد و با بیان اینکه آمار رشد اقتصادی استان و نرخ رشد اقتصادی استان در ۱۰ سال گذشته تهیه شد که منفی بود، افزود: اولین کاری که برای رشد اقتصادی انجام دادیم تشکیل ستاد عالی رشد اقتصادی با هفت کارگروه در استان بود که مأموریت‌ها ابلاغ و هدفگذاری شد تا پایان سال ۱۴۰۱ استان مازندران باید نرخ ۴ درصد رشد اقتصادی را بگذراند.

حسینی پور با بیان اینکه مهمترین مؤلفه استان چگونگی به حرکت درآوردن چرخ اقتصادی استان بود، تصریح کرد: استان مازندران با ظرفیت بالاست و بستر فعالیت‌های اقتصادی در استان فراهم است و با وسعت ۴۷۰ کیلومتر مرز دریایی و سه بندر فعال امیرآباد، فریدونکنار و نوشهر و سه فرودگاه فعال ساری، نوشهر و رامسر را داراست.

این مسئول با عنوان اینکه استان مازندران صاحب جنگل، دریا و ذخایر غنی معنوی و صاحب ذخیره گهربار نیروی انسانی است، ادامه داد: استان مازندران یکی از استان‌های برتر که نیروی انسانی باسواد و مجرب را داراست و نباید بیش از ۱۰ سال رشد اقتصادی منفی داشته باشد.

استاندار مازندران اضافه کرد: در ستاد عالی رشد اقتصادی بررسی اولیه موانع رشد اقتصادی در دستور کار قرار گرفت و همه دستگاه‌ها موظف شدند عوامل و موانع را شناسایی کنند و این کار اتفاق افتاد؛ و برای رشد سرمایه گذاری رشد اقتصادی در استان مازندران نیازمند دو عامل سرمایه گذاری و رشد بهره وری بودیم.

هفت همایش سرمایه گذاری در مازندران برگزار شد

وی افزود: برای سرمایه گذاری برنامه ریزی شد و نیازمند این بودیم که در استان مازندران هم سرمایه گذاری خارجی و هم داخلی داشته باشیم و با این هدف استان مازندران را تبدیل به هفت محور کردیم و هفت همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری را برگزار کردیم.

استاندار مازندران اضافه کرد: دیپلماسی فعال اقتصادی با کشورهای همسایه را از سیاست‌های راهبردی اقتصادی عنوان کرد و گفت: برای اینکه در نقش کریدور شمال به جنوب مؤثر باشیم نیازمند یک دیپلماسی فعال با کشورهای همسایه بودیم که در این زمینه هیئت‌های مختلف فعالیت خود را شروع کردند و در سال اول اجلاس اکو را با حضور بیش از ۱۴ کشور در استان مازندران برگزار کردیم که پیام‌های خوبی از استان به کشورهای اکو ابلاغ شد و اتفاقات خوب رقم خورد.

حسینی پور افزود: توانستیم برای اولین بار در تاریخ استان مازندران با کشور روسیه و بویژه مسکو سه قرارداد به مبلغ ۲۴۰ میلیون دلار امضا کنیم در حالی که در ادوار گذشته ۲۳ تفاهم نامه توسط استانداری مازندران با برخی از استان‌های کشورهای همسایه داشتیم.

استاندار مازندران یادآور شد: همچنین برای اولین بار مازندران توانست برای اولین بار در سفر به مسکو قراردادی را با فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای داشته باشد که ۱۲۰ میلیون نفر از این فروشگاه‌ها خرید می‌کنند و محصولات مازندران شامل مرکبات و برنج به سمت روسیه صادر می‌شود و سال‌های آینده محدودیتی در بازار جهانی نخواهیم داشت.

به گزارش مهر، اولین رویداد جام رسانه‌ای با شعار #پیشرفت ایران، #پیشرفت مازندران، # اخبار امیدآفرینی در ساری در حال برگزاری است.

کد خبر 5991257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha