۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۵۰

معاون استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد؛ 

مهلت ۲ ماهه برای نصب جی پی اس بر روی ماشین آلات معدنی

مهلت ۲ ماهه برای نصب جی پی اس بر روی ماشین آلات معدنی

بیرجند- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: جی پی اس باید تا ابتدای سال آینده بر روی ماشین آلات معدنی نصب شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا طالبی عصر امروز چهارشنبه در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، بیان داشت: ۹۰ درصد مصوبات جلسه گذشته این کمیسیون اجرا یا در مرحله اجرا است و ۲۹ دستگاهی که بر اساس قانون مقابله با قاچاق کالا و ارز در این خصوص وظیفه دارند، باید اهتمام بیشتری در این زمینه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان کارگروه‌های ذیل این کمیسیون باید نسبت به قانون مورد نظر آگاهی لازم داشته باشند، افزود: همه اقدامات در این راستا باید بر اساس ضوابط موجود باشد و از آن جایی که مصوبات این کمیسیون برای پیشگیری از قاچاق است، انتظار داریم زمینه اجرای آنها توسط دستگاه‌های مربوط فراهم شود.

به گفته وی پدیده قاچاق سبب ضربه زدن به اقتصاد، ناترازی و ورشکست شدن کارخانه‌های داخلی با واردات کالای قاچاق می‌شود و سلامت و امنیت غذایی به مخاطره می‌افتد.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از راه‌های پیشگیری از قاچاق کالا و ارز، راه اندازی سامانه‌ها است که با انجام این کار، رصد زنجیره کالاهای مورد نظر از ابتدا تا انتها آن امکانپذیر می‌شود.

طالبی با بیان این نکته که در این خصوص برنامه ریزی خوبی انجام شده است، متذکر شد: بخش عمده‌ای از سوخت قاچاق از استان‌های مجاور وارد خراسان جنوبی می‌شود و در محورهای مواصلاتی استان کشف می‌شوند.

وی تاکید کرد: بخشی از سوخت قاچاق ناشی از سوخت ماشین آلات معدنی است که هرچند تعطیل هستند اما با تأیید سازمان صمت سوخت دریافت می‌کنند و همان طوری که بر روی کامیون‌ها و تراکتورها جی پی اس نصب شده است، تا ابتدای سال ۱۴۰۳ باید جی پی اس بر روی ماشین آلات معدنی هم نصب شود و اگر اقدامی در این زمینه انجام نشود، سوخت آنها باید به حداقل کاهش یابد.

به گفته وی بر اساس قول‌های داده شده توسط مسئولان سازمان استاندارد کشور، باید برای تجهیز آزمایشگاه استاندارد در بیرجند اقدامات لازم انجام شود.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از ایجاد صف در جایگاه‌های سوخت ورودی شهر بیرجند، باید خودروهای حمل و نقل به جایگاه‌های خارج از شهر بیرجند شیفت داده شوند.

وی در خصوص فروش لباس‌های دست دوم هم گفت: صمت باید تا ابتدای سال آینده اخطارهای لازم در این زمینه را به فروشندگان لباس‌های دست دوم بدهد و از پنج فروردین ۱۴۰۳ اگر این افراد نسبت به جمع آوری این لباس‌ها اقدام نکرده باشند، برخورد سلبی با آنها باید انجام شود.

شایان ذکر است که در این جلسه هر یک از مسئولان کارگروه‌های ذیل این کمیسیون، گزارش‌های درباره کارگروه‌های مربوط ارائه کردند.

کد خبر 5991288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha