۲۱ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۲۹

رییس شورای اطلاع رسانی دولت تاکید کرد؛

ضرورت استفاده از تمام ظرفیت‌ها در امر اطلاع‌رسانی سریع و اثربخش

ضرورت استفاده از تمام ظرفیت‌ها در امر اطلاع‌رسانی سریع و اثربخش

شیراز-رییس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: باید تمام ظرفیت‌های موجود را در امر اطلاع رسانی صحیح، سریع و اثربخش بسیج کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سپهر خلجی در دیدار با استاندار فارس ضمن ابراز رضایت از حجم اطلاع رسانی در سفر دوم رئیس‌جمهور به فارس اظهار کرد: باید تمام ظرفیت‌های موجود را در امر اطلاع رسانی صحیح و سریع بسیج کرد.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت افزود: حجم اطلاع رسانی‌های صورت گرفته در سفر دوم ریاست‌جمهوری به فارس در مقایسه با سفر اول چند برابر شده که مایه دلگرمی است.

خلجی گفت: با برنامه ریزی باید از رسانه ملی، فضای مجازی و انسان رسانه‌ها در جهت اطلاع رسانی استفاده شود.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت اظهار کرد: کار و خدمات ارزنده‌ای در دولت صورت می‌گیرد اما به دلیل اینکه به خوبی مورد اطلاع رسانی نمی‌شود، مردم از آنها با خبر نمی‌شوند و درک نمی‌کنند.

وی ادامه داد: باید در هر پروژه جنبه‌های تبلیغاتی و اطلاع رسانی را در نظر گرفت تا مردم به درستی از آنها با خبر شوند.

ضرورت وجود پیوست رسانه‌ای برای اقدامات دولت

محمد هادی ایمانیه نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه موضوعاتی که به صورت مستقیم معیشت و اقتصاد مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهند باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد، گفت: اطلاع رسانی اقدامی حیاتی در همه حاکمیت‌ها و دستگاه ها است و می بایست به نحو شایسته و در تراز نظام جمهوری اسلامی این مهم محقق شود.

ایمانیه به ویژگی‌های متعدد رسانه و فواید حاصل از اقدامات رسانه‌ای اشاره کرد و افزود: همه دستگاه‌ها در نظام جمهوری اسلامی ایران در خدمت مردم هستند لذا یکی از اصلی ترین کارکردهای رسانه این است که مشکلات مردم را جمع بندی و مطرح کند تا برای حل آنان تدبیر شود.

استاندار فارس خواستار ارائه نقاط ضعف در حوزه اطلاع رسانی در استان فارس شد و بر ضرورت اصلاح و تقویت آنان تاکید کرد و از گسترش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی سخن گفت و اظهار کرد: جریان‌های ایجاد شده در فضای مجازی اگر چه ممکن است مثبت یا منفی باشد اما می‌بایست از ظرفیت فضای مجازی و انسان رسانه‌ها با رویکرد مثبت و امیدآفرین استفاده شود.

وی از تأکیدات مکرر خود مبنی بر عدم نشر اخبار غیرواقعی گفت و به موضوع تبلیغات اشاره کرد و افزود: در حوزه تبلیغات با وجود اینکه نیاز به هزینه و سلیقه داریم، می‌بایست کار را به متخصصان آن واگذار کنیم؛ این مهم هم اطلاع رسانی را افزایش می‌دهد و هم برای فارغ التحصیلان رشته‌های مرتبط بازار کار مناسب ایجاد می‌کند.

نماینده عالی دولت در فارس با تاکید بر اینکه یکی از ویژگی‌های تبیین، سخن گفتن با زبان مردم است، از داشتن پیوست رسانه‌ای برای پروژه‌های عمرانی، زیرساختی و سایر اقدامات دولت سیزدهم سخن به میان آورد و اظهار داشت: در اعتبارات پروژه‌های عمرانی باید اعتبار ویژه ای برای تبلیغ همان پروژه، اختصاص یابد و دستاوردهای کلان انقلاب اسلامی به صورت آنچه هست به عموم مردم معرفی شود.

ایمانیه در بخش دیگر سخنان خود از ظرفیت‌های شگرف و با ارزش فارس در مباحث مرتبط با گردشگری بویژه در چهار حوزه مذهبی، تفریحی و سیاحتی، درمانی و تاریخی سخن به میان آورد و بر ضرورت معرفی این پتانسیل‌ها در سطوح ملی و بین‌المللی تاکید کرد و گفت: همه ۳۷ شهرستان استان فارس به نحوی دارای ظرفیت گردشگری در یکی از چهار حوزه یاد شده دارند که با تبلیغات آن‌ها علاوه بر اینکه سرمایه گذاران را جذب خواهد کرد رونق گردشگری را در پی خواهد داشت.

استاندار فارس پیشنهادی هم برای تأمین تجهیزات روابط عمومی‌های دولتی به رئیس شورای اطلاع رسانی دولت داد و خاطر نشان کرد: در صورتی که هیأت دولت در یک بازه زمانی مشخص تجهیزات و امکانات مورد نیاز روابط عمومی‌ها را که مشابه داخلی آنان وجود ندارد از معافیت گمرکی برخوردار کند، قطعاً بخش زیادی از موضوع تجهیزات این مراکز اطلاع رسانی مرتفع می‌شود.

ایمانیه در انتها از ایجاد کارگروه فضای مجازی استان سخن گفت و اقدامات انجام شده در مدت فعالیت این کارگروه را به بحث و تبادل نظر گذاشت.

کد خبر 5991674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha