۲۳ دی ۱۴۰۲، ۲۱:۴۸

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

نوگرایی در حوزه فرهنگ و هنر لرستان/ ظرفیت شهرستان‌ها شناسایی شود

نوگرایی در حوزه فرهنگ و هنر لرستان/ ظرفیت شهرستان‌ها شناسایی شود

خرم‌آباد - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تأکید بر لزوم اصلاح امور، پویایی و نوگرایی در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه استان، بر لزوم شناسایی ظرفیت‌ها در این راستا تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اعظم روانشاد امروز شنبه در شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، اظهار داشت: جلسات شورای اداری به‌منظور هم فکری و هم‌افزایی میان همکاران، برای پیشبرد بهتر فعالیت‌های فرهنگی هنری استان تشکیل می‌شود.

وی ضمن تقدیر از رؤسای شهرستان‌ها بابت فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سطح استان، گفت: با وجود کمبود اعتبارات رؤسای ادارات ارشاد در شهرستان‌ها استان برنامه‌های متنوعی را در مناسبت‌های مختلف اجرا می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بر لزوم توجه به برنامه‌ریزی اجرای برنامه‌های کلان در سطح استان و نیز فضای مجازی تأکید کرد و افزود: سیاست اداره در دوره جدید، اصلاح امور، پویایی و نوگرایی در وضعیت فرهنگی، هنری و رسانه‌ای است که این مهم نیازمند جدیت و عزم راسخ همکاران در پیشبرد اهداف است.

روانشاد با بیان اینکه باید ظرفیت‌ها و فرصت‌های شهرستان در بخش‌های مختلف شناسایی شوند، افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مرجع دستگاه‌های فرهنگی است، ازاین‌رو باید برنامه‌های مشارکتی با همکاری مؤسسات، هسته‌های مردمی و جریان‌های انقلابی در شهرستان‌ها برگزار شود و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان‌ها باید مرجع اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری باشند.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه شهید آوینی در استان می‌تواند نقطه وفاق و هم‌افزایی بین انجمن‌ها و مؤسسات باشد، افزود: در این طرح ادارات ارشاد نقش تنظیم‌گری و نظارت را دارند و رعایت عدالت فرهنگی، محرومیت‌زدایی و توزیع متوازن در سطح استان از سیاست‌های این قرارگاه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، گسترش، صیانت و پاسداری از زبان و ادبیات فارسی را یکی از دغدغه‌های جدی دانست که به‌عنوان هویت ملی ایرانی به شمار می‌آید و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همواره بر توجه و صیانت از زبان فارسی تأکید داشته و دارند.

روانشاد با تأکید بر اینکه دبیرخانه‌های پاسداشت زبان فارسی در شهرستان‌ها باید ایجاد شود، افزود: نمادهای لاتین و غربی در استان باید جمع‌آوری شوند.

وی با تأکید بر ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه، گفت: تقویت برنامه‌های شادی‌آفرین باتوجه‌به ضوابط اداری و قانونی در ماه‌های رجب و شعبان در دستور کار قرار بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، گفت: برگزاری برنامه‌های محتوایی با اقشار مختلف در سطح شهرستان‌ها، دیدار با خانواده‌های شهدا، برگزاری منظم جلسات شورای فرهنگ عمومی در سطح استان با رویکرد تحول‌آفرینی، پیگیری پروژه‌های فعال در شهرستان‌ها مدنظر مدیران ارشاد شهرستان‌ها قرار بگیرد.

کد خبر 5993603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha