۲۴ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۴۵

رییس اداره دامپزشکی زرندیه:

۹۳۷ هزار راس دام در شهرستان زرندیه واکسینه شدند

۹۳۷ هزار راس دام در شهرستان زرندیه واکسینه شدند

زرندیه- رییس اداره دامپزشکی زرندیه گفت: ۹۳۷ هزار راس دام سبک و سنگین از ابتدای سال تا کنون در این شهرستان علیه بیماری های مختلف دامی واکسینه شدند.

علی نقیبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تا کنون بالغ بر ۱۰۹ هزار رأس دام سبک و سنگین را به منظور پایش بیماری‌های مختلف نظیر تب مالت، سل گاوی، مشمشه و لمپی اسکین مورد آزمایش و تست قرار داده‌اند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرندیه افزود: در این بازه زمانی همچنین ۳ هزار و ۳۴ بازدید از مراکز تولید، بسته بندی، و عرضه فرآورده‌های خام دامی توسط کارشناسان دامپزشکی این شهرستان انجام گرفته که در این بازدیدها یک هزار ۶۰۰ کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف به دلیل مشکلات میکروبی و بهداشتی شناسایی و از چرخه مصرف خارج شده است.

نقیبی گفت: از ابتدای سال جاری بیش از ۹۳۷ هزار نوبت واکسیناسیون در جمعیت دام‌های سبک و سنگین این شهرستان به صورت رایگان علیه بیماری‌های مختلف دامی از جمله تب برفکی، شاربن، ppr، آبله و لمپی اسکین ایمن سازی شده است.

رئیس اداره دامپزشکی زرندیه ادامه داد: همچنین از ابتدای امسال نظارت‌های لازم بر ۲۳ شرکت تولید دارو، کارخانجات تولید خوراک دام و طیور و مکمل طیور توسط پرسنل دامپزشکی این شهرستان انجام گرفته است.

نقیبی بیان کرد: در این بازه زمانی همچنین مجوز جوجه ریزی برای ۲ میلیون و ۸۶ هزار و ۴۸۰ قطعه جوجه گوشتی، ۸۳ هزار و ۶۶۷ قطعه جوجه تخمگذار، ۹۳ هزار و ۹۹۶ قطعه جوجه مرغ مادر و ۲۰۲ هزار و ۴۸۰ قطعه پولت تخم گذار در این اداره صادر شده است.

وی گفت: در راستای مقابله با بیماری‌های طیور همچنین بیش از ۳۰ هزار قطعه طیور بومی این منطقه توسط اکیپ‌های واکسیناسیون دامپزشکی زرندیه ایمن سازی شده است.

کد خبر 5994251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha