۲۴ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۱۴

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار:

شرایط لازم برای ازدواج جوانان فراهم شود

شرایط لازم برای ازدواج جوانان فراهم شود

بیجار_مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: باید شرایط لازم برای ازدواج جوانان از سوی خانواده‌ها و مسوولان فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علم الهدی عصر یکشنبه در مراسم جشن ازدواج ۲۶ زوج جوان اظهار کرد: ازدواج یکی از نعمات خداوند است و یکی از نشانه‌های خدا برای بندگان تشکیل خانه و خانواده است.

وی افزود: زوجین باید در امر ازدواج جایگاه خود را بدانند و متوجه باشند نهاد خانواده به چه اندازه مهم و ارزشمند است.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) بیجار یادآور شد: زن و شوهر هریک تکالیفی نسبت به هم دارند و باید تلاش کنند تا با تفاهم در کنار هم زندگی کنند.

حجت‌الاسلام علم‌الهدی با تاکید بر ایجاد شرایط لازم برای ازدواج زوجین توسط مسؤولان و خانواده‌ها، عنوان کرد: زوجین باید انتخاب درست داشته باشند و با شناخت کامل یکدیگر را انتخاب کنند.

وی تاکید کرد: ایمان و اعتقاد زوجین نیز اهمیت زیادی دارد و یکی از دلایل تزلزل خانواده عدم اعتقاد است اگر زوجین معتقد باشند خداوند ناظر بر رفتار و اعمال آنها است رابطه‌ها به خوبی و مسالمت آمیز برقرار می‌شود.

علم الهدی بر لزوم دوری از تجملات در زندگی تاکید کرد و ابراز داشت: حساسیت زوجین باید از روی موارد ظاهری برداشته شود و زن و شوهر به کیفیت زندگی خود توجه کنند و همچنین داشتن اخلاق نیکو از دیگر عوامل پایداری زندگی است.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها با ایجاد شرایط آسان، امکان ازدواج جوانان را فراهم کنند گفت: کمک به تشکیل زندگی زوج‌های جوان را از بهترین کارها است و با کمک‌های مومنانه می‌توان آرامش را به جامعه تزریق کنند.

گفتنی است؛ در ادامه آئین نمادین جاری شدن خطبه عقد جوانان برگزار شد.

کد خبر 5994433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha