۲۵ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۵۸

رییس کل دادگستری مازندران:

۸۱۸۹ فقره حکم مجازات جایگزین حبس در مازندران صادرشد

۸۱۸۹ فقره حکم مجازات جایگزین حبس در مازندران صادرشد

ساری- رییس کل دادگستری مازندران از صدور هشت هزار و ۱۸۹ مورد حکم مجازات جایگزین حبس سال جاری در محاکم استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمدصادق اکبری از صدور هشت هزار و ۱۸۹ مورد حکم جایگزین حبس در محاکم قضائی مازندران طی ۸ ماه ابتدای امسال خبر داد.

وی افزود: احکام صادر شده در قالب جزای نقدی، دوره مراقبت، جزای نقدی روزانه، محکومیت از حقوق اجتماعی، الزام به خدمات عمومی رایگان و محکومیت تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی بوده است.

رئیس کل دادگستری استان مازندران در ادامه با اشاره به تأثیر احکام جایگزین حبس بر متهمان و محکومان، اظهار کرد: با توجه به رویکرد قوه قضائیه مبنی بر بازدارندگی و همچنین تاکید دستگاه قضائی استان مبنی بر صدور آرای قاطع و متناسب، طی امسال بیش از هشت هزار حکم جایگزین حبس در استان صادر شده که در پی آن، محکومان جرایم سبک‌تر به جای تحمل حبس در زندان به امور و فعالیت‌های عام‌المنفعه مانند کمک در جمع آوری زباله، تمیز کردن تابلوهای کنار جاده‌ای و مواردی از این قبیل محکوم شدند.

حجت‌الاسلام اکبری ادامه داد: صدور احکام جایگزین حبس، رضایت محکومان را نیز در پی داشته و منجر به جلوگیری از برچسب‌زنی، حفظ آبرو و حقوق شهروندی آن‌ها و نهایتاً اصلاح سریع‌تر و ابراز ندامت محکومین شده و حتی در برخی از موارد خود محکوم با کمال میل بارها کار عام المنفعه را در سطح محل زندگی خود و ادامه داده است.

کد خبر 5995110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha