۲۵ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۳۱

فرماندار آوج خبر داد؛

فعال شدن کانون یاریگران زندگی در ۱۷ روستای آوج

فعال شدن کانون یاریگران زندگی در ۱۷ روستای آوج

قزوین- فرماندار شهرستان آوج گفت: در حال حاضر در ۱۷ روستای شهرستان کانون یاریگران زندگی تشکیل و در حال فعالیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید زرگر ظهر دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان که با حضور خدابنده دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، تصریح کرد: آگاه سازی در خصوص اعتیاد مسئله مهمی است که باید همه افراد جامعه اعم از مردم و مسئولان در این حوزه ورود پیدا کنند.

وی افزود: در جامعه امروز اعتیاد و سو مصرف مواد مخدر به عنوان یک آسیب اجتماعی جدی مطرح است که به دلیل آثار ویرانگر می‌تواند آسیب‌های اجتماعی دیگری را ایجاد کند؛ در این میان نقش دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در حوزه اطلاع‌رسانی دقیق، آگاه‌سازی و اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت آثار سو مواد مخدر، جامعه نقش مهمی است.

زرگر اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین استراتژی‌ها در پیشگیری از اعتیاد، شناسایی عوامل اثرگذار متعدد و چندوجهی بر گرایش افراد به سمت اعتیاد و استعمال مواد مخدر است.

وی در ادامه با اشاره به طرح یاریگران زندگی، بیان کرد: طرح یاریگران زندگی یکی از مهمترین طرح‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی است که با هدف استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ارتقای سلامت اجتماعی در محیط‌های روستایی اجرا می‌شود؛ این طرح با افزایش مشارکت مردم توأم با حس مسوولیت‌پذیری اجتماعی در روستاییان توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تصویب و ابلاغ شده است.

فرماندار شهرستان آوج اظهار کرد: در حال حاضر در ۱۷ روستای شهرستان کانون یاریگران زندگی تشکیل و در حال فعالیت است.

در ادامه این جلسه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مخدر به ارائه توضیحاتی در خصوص طرح یاریگران زندگی در روستا پرداخت و تعدادی از دهیاران گزارش اقدامات خود در تشکیل کانون یاریگران زندگی را ارائه کردند.

کد خبر 5995308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha