۲۶ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۰۳

رییس پلیس فتای استان البرز:

مراقب تبلیغات اغواکننده ارزهای دیجیتال باشید

مراقب تبلیغات اغواکننده ارزهای دیجیتال باشید

کرج- رییس پلیس فتای استان البرز گفت: کاربران فریب تبلیغات اغواکننده ارزهای دیجیتال را نخورند و هیچگاه بدون شناخت و آگاهی در این زمینه فعالیت نکنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ رسول جلیلیان عنوان کرد: کاربران هیچگاه به عنوان حساب‌های واسط در ارزهای دیجیتال فعالیت نکنند چراکه موجب واریز پول‌های سرقتی به حساب آنها می‌شود.

وی با اشاره به تبلیغات گسترده صرافی‌های برخط (آنلاین) در فضای مجازی به کاربران در خصوص فعالیت این صرافی‌ها هشدار داد و افزود: کلاهبرداران با سوءاستفاده از عناوین صرافی‌های آنلاین بزرگ دنیا و تبلیغات فریبنده در فضای مجازی اقدام به ترویج نرم افزارهای جعلی و ضمن دسترسی به حساب بانکی کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ جلیلیان اضافه کرد: کاربران مجازی قبل از خرید از صرافی‌های آنلاین از اصالت آن مطمئن شوند و سپس اقدام به پرداخت کنند زیرا در حوزه ارزهای دیجیتال تعدادی از صرافی‌های آنلاین معتبر فعالیت و اعتماد مردم را جلب کردند اما تاکنون بانک مرکزی به هیچیک از این صرافی‌ها مجوز نداده است.

وی مطرح کرد: در حال حاضر سایت‌ها، صرافی‌های معتبر و کیف پول‌های دیجیتال معتبری در دنیا وجود دارد که بسیاری از معاملات ارزهای دیجیتال از این طریق انجام می‌شود. کلاهبرداران با مراجعه به این صرافی‌ها طعمه‌های خود را شناسایی و با مهندسی اجتماعی اقدام به اخذ رمز ۱۲ کاراکتری کیف دیجیتال می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان البرز یادآور شد: مجرمان سایبری با استفاده از تبلیغات اغوا کننده در فضای مجازی با عنوان فعالیت در صرافی‌های آنلاین و تبلیغات غیرواقعی، کاربران مورد نظر خود را ترغیب و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ جلیلیان اظهار کرد: مردم قبل از خرید مجازی از صرافی‌های آنلاین باید از اصلی بودن صفحه سایت و نشانی اینترنتی مطمئن شوند تا در دام درگاه‌های جعلی قرار نگیرند، در غیر این صورت کلاهبرداران با ترفندهای خاص مانند ایجاد صفحات جعلی از حساب‌های بانکی مردم برداشت خواهند کرد.

وی سایت پلیس فتا را مرجع کامل آخرین اطلاعات و تهدیدات سایبری دانست و از خانواده‌ها و عموم مردم خواست که برای پیشگیری و مقابله با هرگونه جرایم سایبری به مطالعه توصیه‌های این سایت بپردازند و گفت: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

کد خبر 5996294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha