۲۷ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۵۷

سرکنسول چین در بندرعباس:

کشور ایران با چین ارتباط خوبی دارد

کشور ایران با چین ارتباط خوبی دارد

شهرکرد- سرکنسول چین در بندرعباس با اشاره به اینکه کشور ایران با چین ارتباط خوبی دارد، گفت: باید دیدگاه مشترک روسای جمهور این دو کشور را در حوزه‌های مختلف به پیش ببریم.

به گزارش خبرنگار مهر، شو وی- سرکنسول چین در بندرعباس صبح چهارشنبه در دیدار غلامعلی حیدری- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سرکنسولگری چین در بندرعباس به‌عنوان اولین کنسول‌گری چین در ایران شناخته می‌شود، اظهار کرد: هدف تأسیس این سر کنسول‌گری در جنوب ایران تقویت همکاری این کشور با استان‌های جنوبی است.

سرکنسول چین در بندرعباس افزود: در سفرهای استانی در گام اول ظرفیت‌های استان‌ها در حوزه‌های مختلف شناسایی می‌شود تا بتوانیم با همکاری اتاق‌های بازرگانی این ظرفیت‌ها را به سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی چینی معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی و مجموعه استانداری چهارمحال و بختیاری بر روی همکاری با کشور چین در گردشگری علاقه‌مند هستند، عنوان کرد: درصد هستیم تا شناخت بیش‌تری بر روی این استان داشته باشیم.

شو وی با اشاره به اینکه کشور ایران با چین ارتباط خوبی دارد، گفت: باید دیدگاه مشترک رؤسای جمهور این دو کشور را در حوزه‌های مختلف را به پیش ببریم.

در ادامه رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری اشاره به اینکه مجموعه استانداری ارتباط خوبی با بخش خصوصی دارد، اظهار کرد: چشم‌انداز اتاق بازرگانی استان تقویت حوزه گردشگری و ورود نزدیک به ۵ الی ۷ هزار گردشگر خارجی به استان است و در این خصوص از ظرفیت کمیسیون گردشگری استان اصفهان استفاده خواهیم کرد.

شهرام زارع افزود: کشور ایران دارای جاذبه‌های گردشگری متعددی است و می‌توان از این ظرفیت برای جذب توریست استفاده کرد، هزینه‌های سفر به ایران نسبت به سایر کشورها نیز پایین‌تر است.

وی با بیان اینکه کشور چین در حوزه خودرو سازی در جهان بسیار قوی عمل کرده است، گفت: در چهارمحال و بختیاری ۶ واحد تولیدی وجود دارد که آماده وارد کردن ماشین‌آلات از این کشور هستند.

کد خبر 5996989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha