۲۷ دی ۱۴۰۲، ۲۰:۴۵

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

آموزش از ابزارهای مهم برای فرهنگسازی زایمان طبیعی است

 آموزش از ابزارهای مهم برای فرهنگسازی زایمان طبیعی است

ساری- رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران آموزش را از ابزارهای مهم در فرهنگ سازی اجتماعی برای افزایش جمعیت و زایمان طبیعی دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد غلامی شامگاه چهارشنبه در سیزدهمین جلسه قرارگاه دانشگاهی جوانی جمعیت، آموزش را یکی از ابزارهای مهم در فرهنگ سازی اجتماعی در حوزه افزایش جمعیت و زایمان طبیعی دانست و اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم دانشگاه، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کادر مامایی و حمایت عاطفی و روانی از مادران باردار است تا استرس و اضطراب از زایمان طبیعی کاهش پیدا کند.

وی تاکید کرد: باید با اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه در خصوص عوارض عمل سزارین، مادران باردار را به سمت زایمان طبیعی سوق داد تا از عوارض بعد زایمان برای آنان و نوزاد جلوگیری کرد.

غلامی با تاکید بر اینکه روش‌های زایمان طبیعی با گذشته متفاوت است، افزود: در حال حاضر می‌توان با روش‌های جدید و شرکت در کلاس‌های آمادگی زایمان، درد زایمان طبیعی را کاهش داد و در این روش حضور شوهر و یا یک نفر از آشنایان می‌تواند حمایت عاطفی و روانی را برای فرد فراهم کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به نقش سلامت روانی و اجتماعی در سلامت جنسی اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه ثبت و بررسی عوامل مؤثر بر سلامت جنسی نیز باید همه حوزه‌های تخصصی ورود پیدا کنند تا بتوان با نگاه علمی آن را بررسی و ارزیابی کرد.

کد خبر 5997711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha