۲۸ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۰۰

استاندار اردبیل:

ایجاد مانع در مسیر تولید ظلم در حق مردم است

ایجاد مانع در مسیر تولید ظلم در حق مردم است

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: ایجاد مانع در مسیر تولید ظلم در حق مردم و نادیده گرفتن اصل پیشرفت کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل، اظهار کرد: در کنار تأمین منافع مردم، باید منافع تولیدکننده و سرمایه‌گذار نیز مورد توجه قرار گیرد تا در هر ۲ جبهه شاهد ضرر و زیان و خسران نباشیم.

وی ضرورت توجه به استمرار تولید و رقابت با کشورهای منطقه‌ای را یادآور شد و تصریح کرد: تمام کشورهای منطقه‌ای به دنبال رقابت شدید اقتصادی و تقویت جبهه تولید هستند و کشور ما نباید از این عرصه غفلت کرده و یا عقب بماند.

استاندار اردبیل تلاش دشمنان را برای ایجاد تحریم و تهدید علیه منافع ملت و ایران اسلامی یادآور شد و گفت: در این شرایط سخت نباید در خط دشمن حرکت کرده و مانعی در مسیر تولید ایجاد کنیم.

عاملی افزود: عقل حکم می‌کند که تمام بخشنامه‌ها، قوانین و مقررات مخل تولید و سرمایه‌گذاری با درایت مدیران باید برطرف شده تا ما بتوانیم سرانه تولید و ارزش افزوده کشورمان را ارتقا دهیم.

وی سرانه تولید کشورهایی نظیر ترکیه را ۱۰ میلیون دلار، عراق پنج میلیون دلار و عربستان را ۳۰ هزار دلار اعلام کرد و ادامه داد: سرانه تولید در کشور ما کمتر از چهار هزار و ۶۰۰ دلار است که این رقم به هیچ وجه تأمین‌کننده نیاز و مطلوبیت کشور ما در مسیر پیشرفت و توسعه نیست.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نباید در این رقابت‌های منطقه‌ای از کشورهای همسایه عقب بمانیم که در این باب بهتر است مدیران با احساس مسئولیت آستین همت بالا زده و با کنار گذاشتن قوانین، بخشنامه‌ها و ابلاغیه‌های مخل تولید تسهیل‌گری را در این بخش فراهم کنند.

وی اضافه کرد: هیچکس حق ندارد جلوی تولید مانع ایجاد کند و یا بخواهد سرمایه‌گذاری را حتی یک روز به تأخیر بیندازد چرا که این تأخیر و تعلل ضرور و زیان هنگفتی را در حوزه‌های اقتصادی متوجه کشور می‌کند.

عاملی بیان کرد: ما خودمان حق نداریم مانع و مشکلی در مسیر تولید ایجاد کنیم چرا که این امر ظلم در حق مردم است و مردم باید با تقویت جبهه تولید و اشتغال در رفاه عمومی باشند.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: مدیران باید با ریسک بالا و قدرت تعقل و تفکر خود به تکمیل زنجیره توسعه و پیشرفت استان کمک کنند که یکی از این زنجیره‌های پیشرفت و توسعه، بها دادن به زنجیره تولید و ارزش افزوده است.

عاملی تولید کالا و خدمات ارزش افزوده را بسیار مطلوب و مناسب برای کشور اعلام کرد و گفت: یکی از این زنجیره‌های مهم و ارزشمند صنعت طیور و مرغداری است که با تکمیل زنجیره تولید جوجه یک‌روزه تا عرضه محصول به بازار می‌توان به شکل مناسب پشتیبانی لازم را از سرمایه‌گذاران انجام داد.

استاندار اردبیل افزود: مسأله تولید وظیفه ملی، اخلاقی و تعهد انقلابی است و هیچکس حق ندارد در این زمینه از مبانی ارزشی کوتاه بیاید.

کد خبر 5998094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha