۲۸ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۵۳

رییس سازمان برنامه و بودجه:

سالانه ۱۵ میلیارد دلار محصولات کشاورزی وارد می‌شود

سالانه ۱۵ میلیارد دلار محصولات کشاورزی وارد می‌شود

ساری- رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: سالانه ۱۵ میلیارد دلار محصولات کشاورزی به کشور وارد می شود درحالی استان های شمالی می توانند نیاز کشور را تامین کند.

به گزارش خبرنگار مهر، داود منظور شامگاه پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با اظهار اینکه مازندران باید در زمینه کشاورزی مدرن و کشاورزی صنعتی در کشور پیشگام باشد، به بازدید از روستای خرماکلای قائمشهر اشاره کرد وگفت: مردم نیز ابتکار عمل خوبی داشتند و با تشکل‌های مردمی، گلخانه‌های ارزشمندی تولید کردند.

وی با عنوان اینکه تولیدات گلخانه‌ای باید با روش‌های جدید آبیاری، استفاده از بذر اصلاح شده، روش‌های جدید کاشت، داشت و برداشت، توسعه یاید، گفت: ظرفیت‌های بخش کشاورزی بیش از وضعیت موجود است.

وی با اظهار اینکه بیش از ۱۵ میلیارد دلار محصولات کشاورزی در کشور وارد می‌شود، تصریح کرد: استان‌های شمالی باید بتوانند به تنهایی نیاز کشور را تأمین کنند وبه صادرکننده محصولات تبدیل شویم.

منظور تصریح کرد: تمام تلاش این است با حل مسائل نهاده‌ها، سرمایه درگردش و ارائه یارانه‌های هدفمند به رونق کشاورزی کمک کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ایجاد دانشکده پزشکی مستقل در غرب مازندران را ضروری دانست و گفت: مازندران می‌تواند به عنوان قطب دانشگاهی مطرح شود.

وی به ظرفیتت های استان ددر گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: یک شهرک سلامت با سرمایه گذاری خارجی در دست انجام است و

کد خبر 5998365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      1 0
      اقای منظورشمااگرراست میگی وازتولیدکننده داخلی صحبت میکنی وحرف حمایت میزنی برنجی که دوسالدست کشاورزمانده راخریدحمایتی کن وجلوی واردات رابگیریدکشاورزداخلی نابودشده
    • وحید محمدی IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      0 0
      سلام حذف یارانه بنزین و استخدامی ها در ادارات ذی صلاح بسیار بسیار مشکلات گشا است