۲۹ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۰۵

امام جمعه همدان:

مردم همدان حامی عفاف هستند

مردم همدان حامی عفاف هستند

همدان- امام جمعه همدان گفت: تجمعات نشان دهنده روحیات عدالت طلبی و ارزشمند مردم همدان است که همشهریان ما دغدغه حمایت از عفت را دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله شعبانی موثق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان بیان کرد: در عرصه‌های سیاسی باید مراقب تقوا بود رهبر انقلاب اسلامی فرمودند علاوه بر دعوت به تقوای فردی تقوای جمعی هم لازم است و دوباره تاکید کردند در تقوا باید تعاون داشت و همدیگر را در تقویت تقوا کمک کنیم و تواصی به خیر داشته باشیم.

وی افزود: برای نجات دادن هم از جهنم باید کمک کنیم، همه یکدیگر را نصیحت کنیم، مردم باید ما مسئولین را به تقوا دعوت کنند چون همه ما نیازمند تقوا هستیم.

امام جمعه همدان یادآور شد: تجمعاتی در استان همدان شکل گرفته است، این تجمعات نشان دهنده روحیات عدالت طلبی و ارزشمند است که همشهریان ما دغدغه حمایت از عفت را دارند.

وی ادامه داد: از اینکه تعرضی به مقدسات بانوان شود گله مند هستند ولی باید بدانیم پرونده‌های اینگونه دستگاه قضا طبق مستندات باید پیگیری کند.

حجت الاسلام شعبانی موثق بیان کرد: انتظار مردم این است عدالت در این زمینه‌ها اجرا شود، این تجمعات نشان دهنده این است که جامعه اسلامی ما نمی‌پذیرند امنیت اخلاقی جامعه آسیب ببیند، درست است کارها از مجاری قانونی انجام شود اما این مطالبات ارزشمند است.

وی با اشاره با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته که اتفاقاتی افتاد، گاهی از رسانه‌های دشمن مسئله ناموس، غیرت را زیر سوال بردند و تاکید داشتند ناموس و غیرت معنا ندارد افزود: حریم و غیرت مرد معنا ندارد، اما این اتفاقات نشان داد برای زن و مرد کشور ما جامعه ما یک جامعه عفیف است که توجه ویژه ای به عفت و امنیت اخلاقی دارد و هیچ‌گونه تعرضی را نمی‌پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: متولیان امر باید در این زمینه تلاش کنند، یک فضای سالم برای بانوان بدون نگرانی از برخی تعرضات را ایجاد نمایند چون دشمن تلاش دارد نقطه ضعف ما را بیان کند، بنای دشمن آسیب زدن است چون بنای دشمن خبر رسانی نیست، دشمن این بار ندانسته قوت همدانی‌ها را نشان دادند.

امام جمعه همدان ادامه داد: جامعه ایرانی سرش را بالا می‌گیرد که در مقابل بانوان حساس هستند، مسئولین ارشد استان همدل و پیگیر تمام مسائل مختلف هستند.

وی گفت: برای اینکه عدالت محقق شود باید فضای بدبینی که حق را از بین می‌برد حذف کرد و باید به همدیگر اعتماد کنیم اگر مسئله‌ای مطرح شده است باید در مبارزه با فساد هم افزایی صورت بگیرد وبا کمک هم مشکلات را مرتفع کنیم.

حجت الاسلام شعبانی موثق ادامه داد: در مسئله مبارزه با فساد به گزارشگران میدان داده شود نباید اجازه دهیم فساد ریشه پیدا کند، باید شرایط و بستری مهیا شود که گزارشات مردمی مخصوصاً در دستگاه‌ها گزارش شود و مورد توجه قرار بگیرد و پیگیری جدی صورت بگیرد.

این مقام مسؤول تصریح کرد: ستاد امر به معروف سامانه‌ای دارد که همه به آن ورود پیدا کنند در بروکراسی اداره که فساد وارد شود مورد قبول نیست، انجام ندادن کار مردم، رشوه گرفتن فساد است و باید گزارش شود.

امام جمعه همدان تشریح کرد: ریشه فسادها در جامعه کجاست همه با انصاف نگاه کنیم چرا اینگونه اتفاقاتی در جامعه می‌افتد که آزار دهنده است، تمام کسانی که به فساد اعتراض دارند بگویند ریشه این موارد کجاست، سبک زندگی غربی تأثیر گذار است، آیا اتفاقی که دشمن در گذشته می‌خواست در کشور ما رقم بزند تأثیر داشته است یا خیر.

حجت الاسلام شعبانی مطرح کرد: مردم استان همدان که تدین شما زبانزد است همه باید کمک کنیم تا تحکیم خانواده حفظ شود، امروز مشکلاتی وجود دارد که نیاز به همراهی مردم و مسئولان داریم حتی فردی که کم حجاب است این فرد هم به آسیب خانواده خود راضی نیست.

وی افزود: مشکلات را با همدلی و کنار هم بودن با اعتماد به هم داشتن و به جای متهم کردن بهم آنها را حل کنیم، توصیه همیشگی رهبر انقلاب اسلامی این است که همراهی با مردم، حل مشکلات مردم، امام جماعت‌ها پیگیر شوند گرچه قدرت اجرایی ندارند ولی می‌توانند با همفکری با مردم مشکلات را مرتفع کنند.

حجت الاسلام شعبانی در ادامه بابیان اینکه ائمه جماعات خود را موظف می‌دانند طبق صحبت‌های رهبر انقلاب در خدمت به مردم و کنار مردم بودن، پیگیری مشکلات مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند یادآور شد: توسعه ناوگان عمومی یکی از کارهایی است که برای هوای پاک می‌توان انجام داد، در مراسم اعتکاف شرکت کنید و اگر نمی‌توانید با توجه به شرایط معیشتی مردم می‌توانید از لحاظ مالی به افرادی که می‌خواهند شرکت کنند کمک نمائیم.

کد خبر 5998745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha