۲۹ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۳۸

امام جمعه کنگان:

ملت ایران قدردان و حامی اقدام انقلابی سپاه است

ملت ایران قدردان و حامی اقدام انقلابی سپاه است

بوشهر- امام جمعه کنگان گفت: ملت بزرگ ایران قدردان و حامی اقدام انقلابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود محمودی در نماز جمعه کنگان با اشاره به انتقام سپاه مقتدر اسلام از داعش و حمله به مواضع تروریست‌های داعشی و موساد در سوریه و اربیل گفت: این اقدام مقتدرانه سپاه مورد حمایت ملت بزرگ ایران است. مردم نه تنها از این اقدام حمایت بلکه قدردان این عمل انقلابی اند.

وی با تبریک میلاد با سعادت میوه دل امام رئوف حضرت جواد الائمه علیه السلام و بیان فضائل و مناقب آن امام گفت: به فرموده امام رضا علیه السلام این مولودی است (امام جواد علیه السلام) که با برکت تر از او برای شیعیان ما زاده نشده است.

خطیب جمعه کنگان یکی از هنرهای بزرگ امام جواد علیه السلام را تبیین و روشنگری در شرایط اوج اختناق ذکر و عنوان کرد: گاهی اختناق به حدی بود که نام امام معصوم بردن جرم بود و از این رو در برخی روایات به جای کلمه امام، عبد صالح به کار می‌رفت اما با همه این اوصاف امامان ما از هر فرصتی برای تبیین و تبلیغ دین بهره می‌بردند.

وی با اشاره به دیدار ائمه جمعه کشور با رهبر فرزانه انقلاب، ضمن تبیین برخی فرمایشات معظم له از جمله توصیه‌های ایشان در خصوص برکات ماه رجب و لزوم بهره گیری از این ماه گفت: به فرموده رهبری مبارک‌ترین و بزرگترین عید برای همه بشریت یعنی بعثت نبی مکرم اسلام و ولادت امیرالمومنین و دیگر ایام مبارک در این ماه اتفاق افتاده است.

امام جمعه کنگان وجود رهبر معظم انقلاب به عنوان امام جمعه تهران را از افتخارات نهاد نماز جمعه دانست و با اشاره به برخی تعابیر رهبری در خصوص جریان مقاومت از جمله مشاهده دست خدا در مساله بین المللی غزه و نیز تمجید و حمایت و تحسین رهبری از کار مردم یمن و دولت انصارالله بیان کرد: به فرموده معظم له یمنی‌ها از آمریکا نترسیدند زیرا انسان خداترس از غیر خدا نمی ترسد و کار آنها حقاً و انصافاً مصداق جهاد فی سبیل الله است.

خطیب جمعه کنگان با بازخوانی اهمیت و لزوم حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات اسفندماه در کلام رهبر فرزانه انقلاب، بیان کرد: به فرموده معظم له حضور مردم در انتخابات به معنای حقیقی کلمه لازم است؛ البته انتخابات صرفاً تکلیف نیست بلکه حق مردم است که بتوانند قانون‌گذاران، مجریان قانون و یا اعضای مجلس خبرگان را انتخاب کنند.

محمودی با درود فرستادن بر انصارالله یمن و دیگر جریان‌های مقاومت اسلامی در منطقه و مقاومت و ایستادگی مظلومین فلسطینی در برابر جنایتکاران صهیونیستی گفت: حزب الله لبنان، انصارالله یمن، حشد الشعبی عراق و مقاومت حماس فلسطین و مقاومت مردم غزه موجب شد شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل جهانی و نابودی و اضمحلال در انتظار جنایتکاران باشد.

وی با تحلیلی بر مسائل بین پاکستان و ایران عنوان کرد: جمهوری اسلامی به دنبال تنش با کشورهای منطقه نیست و همواره به دنبال تعامل سازنده و دفاع از تمامیت ارضی و امنیت خود است.

خطیب جمعه کنگان با تبریک میلاد امیرالمومنین علی علیه السلام و آغاز ایام البیض، اعتکاف را یک عمل معنوی و سنت حسنه و مؤکد دانست گفت: هر مسجدی که شرایط اعتکاف را داشته باشد متولیان باید همراهی، معتکفان احترام و حریم و حرمت مسجد را حفظ، متدینین و خیرین و متولیان فرهنگی از معتکفان حمایت و از سویی اجازه داده نشود اعتکاف تبدیل به سمینار و کنفرانس و کارگاه و مانند آن شود.

کد خبر 5998784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha