۳۰ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۰۵

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی:

بیمارستان ۱۴۴ تخت خوابی خمین آماده بهره برداری است

بیمارستان ۱۴۴ تخت خوابی خمین آماده بهره برداری است

اراک- نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: بیمارستان ۱۴۴ تخت خوابی خمین پس از گذشت ۱۳ سال تکمیل و آماده بهره برداری است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا نظری ظهر شنبه در آئین افتتاح دستگاه جدید ام آر آی خمین, اظهار کرد: ۳ هزار میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان ۱۴۴ تحت‌خوابی خمین تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: بیمارستان امام خمینی شهر خمین نزدیک به ۵۰ سال قدمت دارد و مشکلاتی را برای ارائه خدمات درمانی مطلوب به بیماران ایجاد کرده است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: عملیات اجرایی بیمارستان حضرت فاطمه (س) خمین (۱۴۴ تخت خوابی) در سال ۸۹ آغاز شد و با تزریق ضعیف منابع اعتباری تکمیل بیمارستان با وقفه مواجه شد.

نظری با اشاره به پیگیری‌های لازم برای تخصیص اعتبارات مورد نیاز تکمیل بیمارستان خمین گفت: بیمارستان ۱۴۴ تخت خوابی خمین در ۲ ماه گذشته به منظور رفع نواقص تحویل موقت شد وهم‌اکنون این مرکز بستری و درمانی آماده بهره‌برداری است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به منظور افزایش کمی و کیفی ارائه خدمات حوزه سلامت به مردم خمین در سال‌های اخیر فعالیت ۲ دستگاه سونوگرافی در بخش دولتی و چهار دستگاه در بخش خصوصی آغاز شده است.

نظری گفت: رشته‌های تحصیلی دانشکده علوم پزشکی خمین افزایش یافته و برای سال آینده نیز در رشته پزشکی عمومی پذیرش دانشجو خواهد داشت.

وی پذیرش دانشجوی رشته پزشکی در دانشکده علوم پزشکی خمین را گام بلندی در بومی‌سازی و ماندگاری پزشکان در این شهرستان بیان کرد.

نماینده مردم خمین در خانه ملت گفت: با توجه به انجام اقدامات تأثیرگذار در توسعه بخش بهداشت و درمان خمین و وضعیت جغرافیایی این شهرستان امیدواریم زادگاه امام راحل به قطب بهداشت و درمان منطقه تبدیل شود.

میزان مشارکت مردم خمین در اجرای طرح پویش سلامت ۱۰۰ درصد است.

‌رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این آئین دانشکده‌های علوم پزشکی خمین، ساوه و زرندیه را بال‌های دانشگاه اراک دانست و گفت: پیشرفت و توسعه این دانشکده‌ها حجم کاری دانشگاه را کاهش می‌دهد.

علیرضا امانی افزود: در همین راستا مرکز تصویربرداری به روز و مجهز خمین بهره برداری شد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات دولت سیزدهم در شرایط اغتشاشات و منابع محدود مالی انجام شده است، گفت: تجهیزات پزشکی وارد شده به استان مرکزی در ۲ سال اخیر به اندازه ۱۰ سال گذشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مشارکت مردم این شهرستان در اجرای پویش ملی سلامت خیلی زود به ۱۰۰ درصد رسید که نشان دهنده اهمیت سلامت برای مردم و مسئولان این شهرستان است.

کد خبر 5999714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha