۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۳۸

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

طرح خرید تضمینی گندم در چهارمحال و بختیاری ادامه دارد

طرح خرید تضمینی گندم در چهارمحال و بختیاری ادامه دارد

شهرکرد-رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال با اجرایی شدن طرح خرید گندم در استان مشکلات در این حوزه تا حدودی حل شد و اجرای این طرح در سال جاری هم انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین برزگر شامگاه شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه ۸۵ درصد تعهد اشتغال زیرمجموعه‌های سازمان کشاورزی در سامانه اشتغال ثبت شده است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال مابقی تعهد اشتغال این حوزه محقق شود.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی بخش کشاورزی به مفهوم عام بالاترین رکن سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت در بحث تولیدات کشاورزی است، افزود: این شورا با هدف هماهنگی بین ارکان مختلف بخش کشاورزی از جمله بخش‌های دام، طیور، آبزیان، زراعت و کشاورزی و سایر ادارات زیرمجموعه جهاد کشاورزی است که باید جلسات این شورا به شکل منظم‌تر برگزار و مصوبات آن پیگیری و اجرایی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بر افزایش هماهنگی بهتر و بیشتر بین بخش‌های مختلف تاکید کرد و ادامه داد: اقداماتی که همه شرکت‌ها دارند از جمله تأمین زیرساخت، تأمین منابع مالی و زمین و سایر اقدامات آموزشی، پیشگیرانه و درمانی، زمینه رشد تولید را فراهم می‌کند.

برزگر عنوان کرد: با توجه به بارش‌های سال زراعی گذشته وضعیت تولید در بخش‌های مختلف کشاورزی مطلوب بود و در سال زراعی جاری به دلیل کاهش چشمگیر بارش باید به دنبال بهره‌وری مطلوب در بخش کشاورزی باشیم.

وی با اشاره به آغاز طرح خرید گندم از سال گذشته در چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: خرید گندم امسال نیز در ادارات کل غله و تعاون روستای این استان اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری به افزایش ۸۰ درصدی توسعه گلخانه‌ها و مجتمع‌های دامداری اشاره کرد و گفت: اجرای طرح‌های مختلف در بخش کشاورزی به همکاری بین بخشی نیاز است.

برزگر اضافه کرد: در یک سال اخیر به دلیل تولید و تأمین نهاده دغدغه زیادی از مردم رفع شد.

وی بیان کرد: تأمین نیروی انسانی، تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگران و همچنین ساماندهی نیروهای شرکتی سال آینده اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: دولت سیزدهم، دولت انقلابی و ارزشی است و رسیدن به ۵.۵ درصد رشد نیاز به حضور همه جانبه و برنامه مبتنی بر واقعیت دارد تا افق برنامه به صورت بلندمدت دیده شود.

برزگر با توجه به اینکه اجرای پروژه‌های حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری سالانه ۵۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد، افزود: تأمین اعتبار برای اجرای این طرح‌ها زمینه رشد بخش‌های مختلف کشاورزی را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: با اجرایی شدن طرح خرید گندم امسال در ادارت کل غله و تعاون روستای چهارمحال و بختیاری اتفاق خوبی رقم خورد و اجرای این طرح در سال جاری هم انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: توسعه گلخانه‌ها و مجتمع‌های دامداری در استان افزایش ۸۰ درصدی دارند و در یک سال گذشته به واسطه بحث تولید و تأمین نهادها تقریباً دغدغه زیادی نداشتیم.

کد خبر 6000044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha