۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۱۳

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

خودروهای ویژه راهپیمایی اربعین سال آینده برای اخذ مجوز معرفی شوند

خودروهای ویژه راهپیمایی اربعین سال آینده برای اخذ مجوز معرفی شوند

یاسوج- معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه‌های اجرایی، خودروهای ویژه راهپیمائی اربعین حسینی را برای اخذ مجوز تردد به کشور عراق به معاونت عمرانی استانداری معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد روستا ظهر یکشنبه در نشست ستاد اربعین حسینی استان افزود: برای ساماندهی موکب‌ها و راهپیمایی اربعین ۱۴۰۳ تدابیر لازم اتخاذ شده و برای تردد خودروهای هلال احمر و موکب‌ها به کشور عراق باید سه ماه قبل از مراسم اربعین، لیست ماشین‌آلات در اختیار قرار گیرد.

وی اظهار داشت: در قالب طرح توسعه قرارگاه اربعین حسینی در مرز شلمچه دو هکتار به فضای موجود این قرارگاه اضافه می‌شود.

روستا افزود: طرح توسعه قرارگاه اربعین حسینی این استان در مرز شلمچه در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه همه موکب‌های استان پایش شده و نیازمندی‌های آنها برای اربعین سال آینده احصاء می‌شود، گفت: مشکلات و کمبودها برای اربعین سال آینده رفع و کیفیت خدمات ارتقا خواهد یافت.

روستا اظهار داشت: زائرسرای استان در مرز شلمچه در حال ساخت بوده و با توجه به اینکه اقامت زائران استانی در شلمچه در مکانی نامناسب بود تصمیم به احداث ساختمان برای اقامت زائران استان گرفته شد و دو باب ساختمان احداث شده که محوطه سازی و دیوار چینی آن در حال انجام است.

وی افزود: یکی از نقاط ضعف اربعین سال گذشته این بود که اکثر موکب‌ها در مسیر رفت هستند و در مسیر برگشت تعداد موکب‌ها برای خدمات رسانی به زائرین، کم بودند.

روستا تصریح کرد: برنامه ریزی برای افزایش تعداد موکب‌ها در مسیر برگشت با استفاده از توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و امکانات بخش خصوصی امکان پذیر است.

وی افزود: در راستای خدمات رسانی مطلوب به زائران، چند موکب به دستگاه یخ ساز مجهز می‌شوند.

کد خبر 6000390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha