۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۰۲

رییس کمیسیون امور مالیاتی اتاق بازرگانی همدان:

مؤدیانی که فرار مالیاتی دارند بازنده خواهند بود

مؤدیانی که فرار مالیاتی دارند بازنده خواهند بود

همدان- رییس کمیسیون امور مالیاتی اتاق بازرگانی همدان گفت: از سال آینده مؤدیانی که فرار مالیاتی دارند بازنده خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، هفتمین نشست کمیسیون تأمین اجتماعی، مالیاتی و روابط کار اتاق بازرگانی همدان با حضور رئیس و اعضا کمیسیون صبح یکشنبه برگزار شد. در این نشست قانون جدید مالیاتی که ۲۶ تیر ماه سال جاری به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده و همچنین نحوه پرداخت مالیات افرادی که بیش از یک شغل دارند، مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست، ملک‌اصلی، عضو کمیسیون، به مشکلاتی که ممکن است گریبان فروشنده و کارفرما را بگیرد، مطالبی را ارائه کرد.

رئیس کمیسیون تأمین اجتماعی، مالیاتی و روابط کار اتاق بازرگانی همدان نیز در این نشست در رابطه با این قانون اظهار داشت صدور صورتحساب الکترونیکی بیشتر از حد مجاز تعیین شده برای کلیه مؤدیان، منوط به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده متعلقه یا تعیین ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی یا ارائه تضامین کافی خواهد بود و در غیر این صورت به صورتحساب الکترونیکی صادر شده اعتبار مالیاتی تعلق نخواهد گرفت.

علی‌اکبر فلاح افزود: این قانون در اجرا ممکن است مشکلاتی برای فروشندگان ایجاد کند که حتماً طی جلساتی با مدیر امور مالیاتی در این رابطه اقداماتی را انجام خواهیم داد.

وی افزود: همچنین قانون دیگری وجود دارد که مربوط به نیروی کاری است که در بیش از یک‌جا کار کرده و بیش از یک حقوق دریافت می‌کند.

وی تصریح کرد: نحوه اجرای این قانون هم ابهاماتی برای کارفرمایان ایجاد کرده که در جلسات بعدی موضوع را به‌صورت مفصل‌تر از طریق امور مالیاتی پیگیری خواهیم‌کرد.

از سال آینده مؤدیانی که فرارمالیاتی دارند بازنده خواهند بود

در ادامه این نشست شیرویه جعفری نسب نایب رئیس کمیسیون امور مالیاتی اتاق همدان اظهار داشت: از سال آینده باید تمامی صاحبان مشاغل اظهارنامه مالیاتی بدهند.

وی افزود: تا سال گذشته مؤدیانی که فرار مالیاتی داشتند تا حدودی برنده بودند اما از سال آینده تمامی افرادی که فرار مالیاتی دارند متضرر خواهند شد.

جعفری‌نسب اظهارکرد: سال آینده مؤدیانی برنده هستند که مالیاتشان از طریق رسیدگی مشخص می‌شود.

وی در پایان گفت: افرادی که از چند محل حقوق می‌گیرند باید به همان میزان مالیات بدهند و دیگر نمی‌توانند فقط بابت یک حقوق مالیات بدهند.

کد خبر 6000512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha