۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۲۱

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی:

یک هزار و ۴۰۸میلیارد تومان درآمدهای عمومی در خراسان جنوبی وصول شد

یک هزار و ۴۰۸میلیارد تومان درآمدهای عمومی در خراسان جنوبی وصول شد

بیرجند-  مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: تا پایان آذرماه امسال استان یک هزار و ۴۰۸ میلیارد تومان از درآمدهای عمومی استان مصوب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان صبح یکشنبه در جلسه ستاد درآمد استان اظهارکرد: در اولین جلسه ۱۴۰۲ پیشنهاد گردید تا سند وصول درآمد برای استان به عنوان یک الگو مدنظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ذیل این موضوع کمیته ها و کارگروه های کارشناسی تشکیل شد و وظایف هریک از دستگاه های اجرایی مسئول در این راستا احصاء شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی افزود: خروجی این جلسات تنظیم ۱۵ نامه با امضای معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوده تادستگاه های مسئول وصول درآمدهای دولتی در استان را با جدیت پیگیری نمایند.

ذاکریان در خصوص خانه های لوکس و گران قیمت در استان که مشمول وصول درآمدهای دولتی می شود، گفت: سال گذشته و امسال در این زمینه هیچ وصولی در استان نداشته ایم

ذاکریان با بیان اینکه برای سال جاری مجموع درآمدهای وصولی مشخص شده برای خراسان جنوبی یک هزار و ۸۳۹ میلیارد تومان و مصوب عملکرد استان تا پایان آذرماه یک هزار و ۳۷۸ میلیارد تومان بوده است، گفت: با توجه به اینکه تا پایان آذرماه امسال در زمینه درآمدهای وصولی دولت عملکرد استان یک هزار و ۴۰۸ میلیارد تومان بوده که شاهد رشد ۲.۱ درصدی آن نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

وی با اشاره به اینکه بیشترین رشد در درآمدهای عمومی دولت در استان طی این مدت مربوط به جرائم خسارت ها و کمترین آن مربوط به درآمدهای متفرقه بوده است، یادآور شد: از مجموع درآمدهای وصولی امسال در استان درآمدهای مالیاتی ۹۳.۹ درصد، جرائم و خسارت ها ۴ درصد و بخش فروش املاک ۲.۱ درصد بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی اضافه کرد: میانگین درآمدهای کشور در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۷۱ درصد و در استان ۱۱۲ درصد رشد یافته که بیش از میانگین کشوری است.

ذاکریان بیان داشت: با پیگیری ها و مکاتبات انجام شده و اقنای مرکز این عدد برای سال ۱۴۰۲ اصلاح و تعدیل شد و رشد درآمدهای استان منطقی گردید به گونه ای که میانگین رشد درآمدهای کشور نسبت به سال گذشته ۴۶ درصد بوده که خوشبختانه میانگین رشد برای خراسان جنوبی ۲۳ درصد که نصف میانگین کشوری است و این مهم نشان دهنده توجه و عزم دولت سیزدهم به استان است.

کد خبر 6000682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha