۱ بهمن ۱۴۰۲، ۲۰:۵۷

رییس کل دادگستری فارس:

دفتر حمایت حقوقی از تولیدکنندگان در شیراز راه‌اندازی می‌شود

دفتر حمایت حقوقی از تولیدکنندگان در شیراز راه‌اندازی می‌شود

شیراز- رییس کل دادگستری فارس از شروع به کار دفتر حمایت حقوقی از تولید کنندگان با هدف کاهش موانع حقوقی فراروی فعالیت این قشر در شهرک صنعتی بزرگ شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، میز خدمت رییس کل دادگستری استان فارس با حضور رییس کل دادگستری فارس، دادستان مرکز فارس، مدیران کل بازرسی استان فارس و ثبت اسناد استان فارس و تولیدکنندگان استان در شهرک صنعتی بزرگ شیراز برپا و مشکلات حقوقی و قضایی ۳۰ واحد تولیدی بررسی شد و راهکارهای قانونی رفع موانع تولید در دستور کار مسؤولان قضایی استان قرار گرفت.

رییس کل دادگستری فارس در حاشیه این نشست ضمن بررسی موضوعات توسعه شهرک‌های صنعتی و واگذاری زمین با بیان اینکه آسیب شناسی‌های انجام شده در خصوص مشکلات حقوقی، قضایی و اداری واحدهای تولیدی حکایت از ضعف اطلاعات واحدهای حقوقی در این مجموعه‌ها دارد از تشکیل دفتر ویژه حمایت‌های حقوقی از واحدهای تولیدی در شهرک بزرگ صنعتی شیراز با همکاری بسیج حقوقدان استان خبر داد.

در این نشست دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز به تشریح موضوعات مطرح شده در این میز خدمت اشاره کرد و گفت: با توجه به ضرورت توسعه شهرک صنعتی از حیث فضا راهکارهایی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

سید مصطفی بحرینی با اشاره به اینکه روند فعالیت افراد در اراضی واگذار شده در محدوده شهرک صنعتی مورد رصد کارگروه صیانت از اراضی قرار دارد گفت: در موارد گوناگونی افرادی که صرفاً زمین‌های واگذاری را برای سوداگری و افزایش ارزش افزوده در اختیار گرفته بودند و یا اراده‌ای برای احداث واحد تولیدی نداشتند؛ شناسایی و اراضی از آنان باز پس گرفته شد.

این مقام قضایی استان فارس در ادامه به توسعه شهرک صنعتی شیراز اشاره کرد و افزود: در ارتباط با واگذاری اراضی مستعد برای انجام فعالیت‌های صنعتی با رعایت مقررات زیست محیطی و بهداشتی اقداماتی هماهنگی انجام و مقرر گردید برخی مشکلات حقوقی این روند تا حصول نتیجه دنبال شود.

کد خبر 6000907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha