۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۲۴

سرپرست فرمانداری بانه:

مشکل تنش کم آبی شهر «کانی سور» تا آخر ۱۴۰۳ پایان می‌یابد

مشکل تنش کم آبی شهر «کانی سور» تا آخر ۱۴۰۳ پایان می‌یابد

سنندج_سرپرست فرمانداری بانه گفت: مشکل تنش کم آبی شهر «کانی سور» تا پایان ۱۴۰۳ به اتمام می‌رسد و با پیگیری‌های صورت گرفته ۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی تخصیص داده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان درویشی صبح دوشنبه در بازدید یک روزه خود به بخش نمیشر شهرستان بانه ضمن تقدیر از استقبال و مشارکت گرم مردم این بخش اظهار کرد: هنگ مرزی به عنوان حافظ امنیت این مرز و بوم است و وظیفه ذاتی کاملاً مشخصی دارد.

وی بیان کرد: هنگ مرزی نماینده مردم است که مأموریت پیدا کرده، از جانب دولت از جان، مال، ناموس این سرزمین صیانت کند.

سرپرست فرمانداری بانه با اشاره به توجه دولت به عدالت مرزی بیان کرد: دولت بر استفاده از خدمات مرزی برای بهره‌مندی مرزنشنیان تاکید دارد.

درویشی اضافه کرد: ایجاد بازارچه‌های موقت مرزی اقدامی بود که برای کمک به توسعه و معیشت و امرار معاش مرزنشینان مورد توجه قرار گرفت.

مشکل تنش کم آبی شهر کانی سور تا پایان ۱۴۰۳ پایان می‌یابد

وی با تاکید بر اینکه کردستان به مظهر مقاومت و ایثار شناخته شده است، گفت: کلمه کولبری زیبنده جامعه ما نیست و ما از کلمه حافظان ناموس استفاده می‌کنیم.

سرپرست فرمانداری بانه اضافه کرد: در طول ۴۵ سالی که از عمر بابرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گذشته شاید کمتر کسی باشد که بگویید رهبر معظم اشتباه کرده است، و این افراد، کسانی نیستند بجز معاندین و کسانی که دشمن این مردم و سرزمین هستند و تا می‌توانند بگذارید به حرف‌هایشان ادامه دهند چون ما رهبری داریم فرزانه و حکیم و همه ما به تفکرات، قضاوت و عدالت او اعتقاد داریم.

درویشی گفت: اولین مرزی که به صورت بازارچه موقت مرزی در این دولت مردمی بازگشایی شد، بازارچه هنگه‌ژال بود.

وی افزود: بعد از اینکه در این مرز خدمات ارائه شد به علت یک سری نابسامانی‌ها و عدم هماهنگی‌ها این بازارچه بعد از ۵۳ روز بسته شد و قسمتی از مشکلات داخلی بود و قسمت اعظمی عدم ناهماهنگی دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان بود.

مشکل تنش کم آبی شهر کانی سور تا پایان ۱۴۰۳ پایان می‌یابد

درویشی ادامه داد: طی آخرین اخباری که دارم، بستری فراهم می‌شود که بازگشایی مجدد مرز را داشته باشیم و این را به شما قول می‌دهم که دولت مردمی برای این تصمیم مصمم است و همه پیگیر هستیم که این اتفاق مبارک روی دهد.

سرپرست فرمانداری بانه پایان خاطرنشان کرد: مشکل تنش کم آبی شهر کانی سور تا پایان ۱۴۰۳ پایان می‌یابد و در همین راستا با پیگیری‌های صورت گرفته ۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی تخصیص داده شده که تا یک ماه آینده پیمانکار برای حفر چاه و احداث‌خط انتقال به طول ۴ کیلومتر عملیات اجرایی را آغاز خواهد کرد.

کد خبر 6001424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha