۲ بهمن ۱۴۰۲، ۲۰:۲۸

مدیرکل فروش اموال تملیکی خراسان جنوبی خبر داد؛

رشد سه برابری درآمد حاصل از فروش اموال تملیکی در خراسان جنوبی

رشد سه برابری درآمد حاصل از فروش اموال تملیکی در خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی خراسان جنوبی از رشد سه برابری درآمد حاصل از فروش اموال تملیکی استان طی سه ماهه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مصطفی هاشمی عصر دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهارکرد: براساس ماده یک قانون تأسیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی بحث جمع آوری، نگهداری، تعیین تکلیف کالاهای قاچاق، متروکه و ضبطی بر عهده سازمان اموال تملیکی است.

وی با اشاره به اینکه کالا قاچاق توسط یگان کاشف نیروی انتظامی کشف و به اموال تملیکی داده می شود، تصریح کرد: کالاهایی که در اختیار اموال تملیکی قرار دارد براساس رأی مقام قضایی باید تعیین تکلیف شود.

مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی خراسان جنوبی یادآور شد: تعیین تکلیف کالا یا به صورت استرداد بوده بدین معنی که مدارک فردی که کالا به وی تعلق دارد باید تکمیل شود و بعد از رای مقام قضایی کالا را تحویل بگیرد یا اینکه به نفع دولت کالا ضبط می شود که در ادامه یا به فروش رسیده و یا با توجه به استعلامات اخذ شده مضر به سلامت تشخیص داده می شود و باید امحا گردد.

مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از برنامه های دولت به معنای عام کلمه در این چند ساله اخیر پیگری برای جلوگیری از رسوب کالاها در اموال تملیکی است، یادآور شد: در سه ماهه گذشته در حوزه درآمد حاصل از فروش اموال منقول و غیرمنقول از ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در استان به ۷ میلیارد و ۹۷۶ میلیون تومان رسیده ایم که رشد سه برابر داشته است.

هاشمی با اشاره به اینکه در این مدت میزان استرداد یعنی صادر شدن رای به نفع مردم ۱۷ میلیارد و ۳۴۲ میلیون تومان بوده که این کالا ها به مردم تحویل داده شده است، بیان کرد: همچنین کالاهای مضر به سلامت که از سوی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تشخیص و منهدم شده ۱۲ میلیارد و ۴۶ میلیون تومان بوده است.

وی افزود: امحاء کالاها در استان به روش خرد کردن و له کردن بوده و بحث آتش زدن و سوزاندن به خاطر مخاطرات زیست محیطی انجام نمی شود.

مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد پرونده های وارده به اداره کل فروش اموال تملیکی استان ۵۱۹ فقره بوده است.

هاشمی ادامه داد: همچنین پرونده های دارای رأی قطعی ۱۲۴ پرونده، تعداد پرونده های رای بدوی ۲۸ فقره و پرونده های فاقد رای ۱۴۸ فقره بوده است.

وی با بیان اینکه فروش کالاها از طریق مزایده های سراسری به صورت ماهیانه و فوق العاده بر بستر سامانه ستاد ایران انجام می شود و همه مردم به جز کارکنان دولت می توانند در این مزایده ها شرکت کنند، تصریح کرد: حراج خرده فروشی اموال تملیکی در استان نیز با هدف رسیدن کالا به دست مصرف کننده اصلی در حال اجرا است.

کد خبر 6001896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سید IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      0 0
      خیلی خوب