۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۰۱

رییس‌کل دادگستری لرستان:

پرونده‌های معوق و مسن هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند

پرونده‌های معوق و مسن هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند

خرم‌آباد - رییس‌کل دادگستری لرستان بر تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر پرونده‌های مسن و معوق در این استان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سعید شهواری در شورای معاونین دادگستری لرستان ضمن تأکید بر این مسئله که هر یک از ما وقتی مسئولیتی را در قالب مدیریت یا معاونت قبول کرده‌ایم به معنای پذیرش کار مضاعف چندبرابر و جهادی است، اظهار داشت: تمام برنامه‌ریزی مدیران قضائی استان بایستی بر مبنای انجام به‌موقع و درست کارها و امورات باشد.

وی با اشاره به اینکه مسئله آمار عملکرد برای ما بسیار مهم است چرا که ارزیابی ما نیز بر اساس همین آمار انجام می‌شود، بیان داشت: زمان در پرونده‌ها بسیار مهم است و نفس تعیین تکلیف پرونده حق‌الناس است که بایستی به آن توجه ویژه داشت و در موعد مقرر به آن رسیدگی کرد.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با تأکید بر اینکه نگاه به آمار عملکردی باید باهدف رضایت خداوند و حل مشکل مردم باشد، گفت: شاخص‌های ۲۵ گانه ارزیابی به همه حوزه‌های قضائی استان ابلاغ شده و همه بایستی تلاش کنند تا عملکرد در راستای این شاخص‌ها را ارتقا داده و هدف‌گذاری انجام شده را محقق کنند.

حجت‌الاسلام شهواری با تأکید بر تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر پرونده‌های مسن و معوق، افزود: بایستی تا پایان سال جاری با یک کار جهادی و تلاش مضاعف شعب نامتعارف به متعارف تبدیل شوند.

وی آموزش قضات و کارکنان را لازم و ضروری دانست و افزود: بایستی ضعف‌ها و عیوب بخش‌های مختلف شناسایی و برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی دقیق و اجرایی انجام داد.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با تأکید بر اینکه شعب بایستی به سمت پرونده‌های بدون کاغذ حرکت کنند، تصریح کرد: بایستی بر قرارهای منتهی به بازداشت نظارت دقیق و جدی صورت‌گرفته و شخص دادستان‌ها بر این قرارها نظارت مستمر داشته باشند.

حجت‌الاسلام شهواری با اشاره به اینکه در ملاقات‌های الکترونیک اخیر با زندان، ۱۱ نفر از زندان آزاد شده‌اند، بیان کرد: دادرسی الکترونیک و ملاقات الکترونیک یک ظرفیت بسیار خوب و مناسب است که از آسیب‌های مختلفی جلوگیری می‌کند و بایستی در دستور کار همه مدیران قضائی استان باشد.

وی با تأکید بر اینکه دفاتر خدمات قضائی بایستی دررابطه‌با اموراتی که انجام می‌دهند آموزش‌های لازم را ببینند، گفت: در روندهای مختلف دادگستری موارد خاصی پیش می‌آید که بایستی این موارد در کمیسیون رهنمون مطرح شده و پس از بررسی و نتیجه‌گیری، مصوبات آن به همه مدیران حوزه‌های قضائی و دادستان‌ها ابلاغ شود.

کد خبر 6003519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha