۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۴۷

در سال جاری انجام شد؛

اتصال ۵۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان قزوین به اینترنت پرسرعت

 اتصال ۵۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان قزوین به اینترنت پرسرعت

قزوین- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین از اتصال ۵۰ روستای استان به اینترنت پرسرعت در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت اله امینی از دسترسی ۶۵۱ روستای بالای ۲۰ خانوار استان خبرداد و اظهار کرد: از ۶۹۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تا کنون ۶۵۱ روستا به نسل ۳ و ۴ تلفن همراه متصل شده‌اند.

وی افزود: امروزه با رشد تکنولوژی و تولید فناوری‌های نو در جهان، نیاز مردم نیز برای استفاده از فناوری‌ها افزایش یافته و می‌بایست ارتباطات نیز در همین راستا بروز شود ، این کار با همت و حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از محل اعتبارات توسعه روستایی(USO) انجام شده وتا پایان سال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به تکنولوژی نسل ۳ و ۴ تلفن همراه دسترسی خواهند داشت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، تصریح کرد: ۱۰۰ درصد شهرها و ۹۱ درصد از روستاها ی استان از پوشش ارتباطی مطلوب برخوردارند و مناطق روستایی باقی مانده، بیشتر درمناطق کوهستانی و صعب العبور بوده و به همین خاطر روند پیشرفت با سرعت کمتری در حال اجراست.

نماینده ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان، تاکید کرد: در ابتدای دولت سیزدهم ۱۳۴ روستا از مجموع ۶۹۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان فاقد اینترنت پرسرعت بودند که خوشبختانه تا کنون این روستاها به ۶۵۱ روستا رسیده و مابقی نیز در حال عملیات عمرانی یا ارتقا و تجهیز امکانات هستند.

کد خبر 6003859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha