۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۱۳

رییس سازمان پزشکی قانونی:

مشکلات فعالان آبزی‌پروری در استان بوشهر پیگیری می‌شود

مشکلات فعالان آبزی‌پروری در استان بوشهر پیگیری می‌شود

بوشهر- رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: مشکلات فعالان آبزی‌پروری در استان بوشهر پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس مسجدی عصر چهارشنبه در نشست با پرورش‌دهندگان آبزیان اظهار کرد: موضوع پرورش آبزیان در استان بوشهر به عنوان یکی از مشاغل اصلی مردم استان محسوب می‌شود.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور برو لزوم توجه به صادرات هر چه بیشتر این محصولات و حضور فعال‌تر در بازارهای جهانی، رفع مشکلات این قشر تاکید کرد.

وی قول مساعد داد تا مشکلات مطرح شده از سوی پروش دهنگان آبزیان استان را به رئیس قوه قضائیه منتقل کند تا رفع این مشکلات به صورت جدی از سوی نهادهای مربوط مورد پیگیری قرار گیرد.

احمد زاهدی عضو هیئت مدیره سایت پرورش میگوی شهرستان گناوه به نمایندگی از همکاران خود در سایت رود شور شمالی با اشاره به وسعت سایتی که به منظور ایجاد مزارع پرورش میگو در نظر گرفته شده است، افزود: این سایت حدود ۵۰ هکتار بوده و ۴۶ مزرعه پرورش میگو را شامل می‌شود که اگر بر اساس معیارهای علمی روز مورد بهره برداری قرار گیرد تا ۷ تن میگو در هکتار تولید خواهد داشت که نقش مهمی در ارز آوری و ایجاد اشتغال برای حدود ۲ هزار نفر ایفا خواهد کرد.

وی ضمن تشکر از تأمین بخشی از اعتبارات مربوط به راه اندازی این سایت از سوی دولت، درخواست کرد تخصیص اعتبارات بیشتری در این زمینه صورت پذیرد. تسریع در امر برق رسانی از سوی وزارت نیرو، پرداخت تسهیلات به پرورش دهندگان میگو برای ساخت مزارع و کمک به امر باز شدن مسیرهای صادراتی از دیگر درخواست‌های مطرح شده از سوی اعضای سایت پرورش میگوی شهرستان بود.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در سفر خود به استان بوشهر و بازدید از مراکز قضائی، اداری و صنعتی شهرستان گناوه گفت: مشکلات مطرح شده از سوی پروش دهنگان آبزیان استان را به رئیس قوه قضائیه منتقل می‌کند.

کد خبر 6004008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha