۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۰۳

معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل:

برف‌روبی ۱۰۰۰ کیلومتر معبر کار سخت و طولانی مدت است

برف‌روبی ۱۰۰۰ کیلومتر معبر کار سخت و طولانی مدت است

اردبیل- معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری اردبیل گفت: برف‌روبی یک‌هزار کیلومتر معابر شهری در اردبیل کار سخت و طولانی است و سعی بر این است تا در سریعترین زمان این کار انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام جوادزاده عصر چهارشنبه در جریان بازدید از روند برف‌روبی معابر شهری در اردبیل، اظهار کرد: از ساعت پنج صبح امروز و به دنبال بارش سنگین برف همکاران ما فعالیت خود را در قالب ۵۲ اکیپ در پنج منطقه و ۱۵ ناحیه شهرداری آغاز کردند تا امکان برف‌روبی و نمک‌پاشی را انجام دهند.

وی تصریح کرد: به تدریج با سنگین شدن بارش برف از ۲۲ دستگاه گریدر تیغ زن و ۳۸ دستگاه لودر و بلدوزر نیز استفاده کردیم تا زمینه برای برف‌روبی سریع‌تر در سطح شهر فراهم آید.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری اردبیل مشکل اصلی را توقف خودروها در کنار خیابان‌ها و معابر اصلی شهر اعلام کرد و گفت: این توقف‌های نابجا مانع از کار شهرداری شده و با دستور دادستان قرار است خودروهایی که مانع از برف‌روبی شوند، به پارکینگ منتقل شده و امکان بازگشایی معابر به سرعت فراهم آید.

جوادزاده افزود: اولویت اصلی در برف‌روبی و نمک‌پاشی پل‌ها و معابر شیب‌دار لغزنده است و در کنار آن جلوی بیمارستان‌ها و مراکز حساس خدمات رسان نیز برف‌روبی و پاکسازی شده تا امکان عبور و مرور راحت مردم فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با فروکش کردن بارش برف از امشب نیروهای شهرداری در کنار پاکسازی معابر اصلی و خیابان‌ها، وارد کوچه‌ها شده و برف‌روبی را انجام می‌دهند.

جوادزاده اضافه کرد: یک‌هزار کیلومتر مساحت معابر و خیابان‌های سطح شهر اردبیل است که در ۲، سه روز نمی‌توان همه این مسیرها تنگ همراه با بافت تاریخی و فرسوده را مهیای تردد راحت کرد که ما با اولویت معابر پرتردد و پرجمعیت سعی داریم تا برف‌روبی را انجام دهیم.

وی بیان کرد: از برف هفته گذشته تنها در ۲۰ تا ۳۰ محله انباشت برف را شاهد بودیم که تلاش خواهیم کرد همراه با جمع‌آوری بارش‌های اخیر، نسبت به پاکسازی این مسیرها نیز اقدام کرده و فضای مطلوب را برای تردد ایمن هموطنان فراهم کنیم.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری اردبیل ادامه داد: شهرداری در ساعات آینده نیز تلاش خواهد کرد تا در کنار بازگشایی خیابان‌های اصلی، برای صبح فردا برف‌روبی و نمک‌پاشی را نیز انجام دهد تا در تردد روزانه مشکلی به وجود نیاید.

کد خبر 6004011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha