۴ بهمن ۱۴۰۲، ۲۲:۵۹

پوستر جشنواره هنرهای تجسمی فجر در خوزستان رونمایی شد

پوستر جشنواره هنرهای تجسمی فجر در خوزستان رونمایی شد

اهواز- پوستر جشنواره هنرهای تجسمی فجر در خوزستان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از هنرمندان تجسمی در اهواز رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان عصر امروز چهارشنبه در آئین رونمایی پوستر جشنواره هنرهای تجسمی فجر در خوزستان به برنامه‌های فرهنگی و هنری در ماه جاری اشاره کرد و افزود: بهمن ماه قله و اوج فعالیت‌های هنری کشور است و همه جشنواره‌های مهم در رشته‌های هنری در این ماه برگزار می‌شود.

مجید منادی به جشنواره تئاتر فجر کشور اشاره کرد و گفت: هفت نماینده از استان خوزستان در جشنواره تئاتر فجر شرکت کرده است که این موضوع غنای هنری این استان را نشان می‌دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان همچون دیگر سال‌ها گذشته همزمان با سراسر کشور اشاره کرد و یادآور شد: تلاش می‌کنیم این جشنواره با ابتکار و نوآوری‌های جدید همراه باشد تا جامعه هدف بیشتری بتوانند از این جشنواره بهره‌مند شوند و روند بازدید مردم نیز تسهیل شود.

وی افزود: هنرمندان خوزستانی در جشنواره‌های هنری و فرهنگی منطقه‌ای و کشوری حضور چشمگیری دارند و می‌درخشند و این مساله مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند و حاکی از این است که چه میزان فضا فراهم است تا فعالیت‌ها هنری صورت گیرد.

منادی با اشاره به تاریخ و تمدن خوزستان و نقش این استان در حوزه‌های مختلف در انقلاب اسلامی، فرهنگ و هنر و صنعت گفت: خوزستان علاوه بر اینکه مهد تمدن ایران زمین است، دروازه ورود تشیع است و مؤلفه‌های ایرانی اسلامی در این استان پررنگ است اما در این زمینه آنطور که باید و شاید کار نشده است.

وی تاکید کرد: خوزستان پیش از اینکه استان صنعتی و انرژی باشد، استان فرهنگ و هنر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بر استفاده از ظرفیت تشکل‌ها، دانشگاه‌ها، دانش‌آموزان در حوزه فرهنگ و هنر تاکید کرد و افزود: موضوع پرورش و تربیت هنرمندان جوان و نوجوان باید مد نظر باشد تا دچار شکاف نسلی نشویم و هنر همیشه جاری و ساری باشد.

منادی به حمایت‌ها فعالیت‌های صندوق اعتباری هنر اشاره کرد و گفت: همه خانواده بزرگ فرهنگ و هنر مورد توجه صندوق اعتباری هنر قرار گرفته‌اند و تلاش می‌شود خدمت‌رسانی به هنرمندان در این زمینه تقویت شود.

کد خبر 6004128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha