۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۰۱

امام جمعه قزوین:

مردم عدالتخواه دنیا با اندیشه مقاومت ایران اسلامی همراه شده اند

 مردم عدالتخواه دنیا با اندیشه مقاومت ایران اسلامی همراه شده اند

قزوین- امام جمعه قزوین گفت: امروز کشورهای اسلامی و مردم عدالت خواه عالم، به دور از نگاه دینی، با اندیشه مقاومت ایران اسلامی همراه شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین با اشاره به سالروز شهادت حضرت زینب (س) اظهار کرد: شخصیت حضرت زینب (س) را به فهم حقایق و معارف لیله القدر تشبیه می‌کنند.

وی با بیان اینکه شخصیت حضرت زینب (س) همه جانبه و همچون مادرش بود، افزود: حضرت فاطمه (س) صدیقه کبری و حضرت زینب (س) صدیقه صغری هستند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه حضرت زینب (س) اسوه صبر و استقامت بوند، ادامه داد: این حضرت نشان داد که در قدرت و منطق و خطبه خوانی همچون پدر و زینت حضرت علی (ع) است.

وی با اشاره به معتکف شدن مردم در مساجد استان قزوین گفت: امسال در قزوین حدد ۱۰ هزار نفر معتکف شده‌اند که نسبت به قبل رشد بسیار زیادی داشته است.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه در سال گذشته در شهر قزوین ۱۵۰۰ نفر معتکف شده بودند، عنوان کرد: این آمار در قزوین به ۳۲۰۰ نفر رسیده و اگر ظرفیت بیشتری برای پذیرش بود طبیعتاً شاهد رشد بیشتر این افراد بودیم.

وی بیان کرد: این رشد پاسخ محکمی به کسانی بود که تلاش کردند تا مدام به جامعه القا کنند که جامعه و مخصوصاً جوانان از اسلام دور شده‌اند.

خطیب جمعه قزوین با بیان اینکه این رشد تنها مربوط به قزوین نیست اظهار کرد: امروز در تمام کشور شاهد رشد و افزایش آمار حضور مردم در مراسم معنوی اعتکاف هستیم و این آمار بسیار امیدآفرین است.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز امضای قرارداد کمپ دیوید بین مصر و رژیم صهیونیستی تصریح کرد: این قرارداد نشان داد مصر مجری سیاست‌ها و نقشه‌های آمریکا، انگلیسی‌ها و صهیونیست‌ها است.

آیت الله عابدینی با اشاره به فرارسیدن دهه فجر ادامه داد: در حالی که همه از حضور امام در کشور می‌ترسیدند اما تقوای الهی این مرد بزرگ با درک اهمیت روزهای پیش رو رباعث شد تا او راهی ایران شده و انقلاب اسلامی به پیروزی برسد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با حضور یکپارچه مردم و حمایت آنها از امام خود به پیروزی رسید، تاکید کرد: همراهی مردم با امام و انقلاب باعث پیروزی این حرکت شد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه جنگ تحمیلی هم با حضور مردم به پیروزی رسید، ادامه داد: تمامی فتنه‌های این ۴۴ سال با حضور مردم در صحنه به پیروزی رسیده و حضور مردم باعث شد تا خواب‌های بد دشمنان تعبیر نشود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی امروز به حماسه مقاومت در منطقه تبدیل شده است، گفت: انقلاب اسلامی پویا است و به تمام دنا خود را صادر کرده است.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به مقاومت اسلامی تبدیل شده است، افزود: امروز کشورهای اسلامی و مردم عدالت خواه و مستضعف عالم بدور از نگاه دینی با اندیشه مقاومتی ایران اسلامی همراه شده‌اند.

وی انتخابات را فرصتی دیگر برای شکست دشمن از بدخواهی برای ملت ایران دانست و ادامه داد: بدون شک حضور مردم شکستی بدتر از قبل را برای دشمنان به دنبال خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به زمزمه خروج آمریکا از منطقه تاکید کرد: اراده خدا و بندگان مصمم خدا بر خروج آمریکا از منطقه و ذلت آنها است و بدون شک محقق خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه خروج غارتگران سرمایه‌های مردم منطقه به زودی محقق خواهد شد، یادآور شد: این مستکبران اگر عاقل باشند با پای خود می‌روند اما اگر عاقل نباشد به گونه دیگری از منطقه خارج خواهند شد.

کد خبر 6005029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha