۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۵۸

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبرداد؛

رفع تداخل ۱۲۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

رفع تداخل ۱۲۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد-مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از مجموع ۲۱۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی در این استان، ۱۲۵ هزار هکتار رفع تداخل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رستم ولی‌پور صبح شنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: اقدامات امور اراضی در چند حوزه تقسیم‌بندی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه حفظ کاربری اراضی کشاورزی یکی از وظایف مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، افزود: بر اساس نظریه کارشناسان ۳۰۰ تا ۴۰۰ سال طول می‌کشد تا یک سانتی‌متر خاک کشاورزی تولید شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال حاضر درصد زیادی از تولیدات کشاورزی مورد نیاز جامعه در کشور تولید می‌شود که این مهم مستلزم حفظ اراضی کشاورزی بوده که به دلایل مختلف در حال نابودی است.

ولی‌پور عنوان کرد: در راستای حفظ اراضی برای برخورد با متخلفان تفاهم‌نامه همکاری با نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری به جهت استفاده از ظرفیت یگان حفاظت اراضی کشاورزی منعقد شده است.

وی با بیان اینکه واگذاری اراضی ملی برای طرح‌های کشاورزی و غیر کشاورزی بر اساس نیاز از دیگر وظایف مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری است، خاطرنشان کرد: طرح‌های کشاورزی شامل باغداری، زراعت، دامداری، شیلات و… هستند و طرح‌های غیر کشاورزی صنایع و زیرمجموعه آن است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: یکی از وظایف مهم سازمان جهاد کشاورزی که به این سازمان محول شده، رفع تداخلات اراضی است تا اختلافات بی‌شماری که بین مردم و منابع طبیعی وجود دارد، رفع شود.

ولی‌پور بیان کرد: ۸۵۰ پلاک کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مشمول رسیدگی شدند که از این تعداد به ۲۶۰ پلاک رسیدگی شد، همچنین از مجموع ۲۱۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی، ۱۲۵ هزار هکتار رفع تداخل شده است.

وی تاکید کرد: مدیریت پنجره واحد برعهده امور اراضی است، در این بخش اتفاقاتی که در اراضی ملی و کشاورزی رخ می‌دهد به صورت روزانه ثبت می‌شوند، این پنجره در شهرستان بروجن راه‌اندازی شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: به جهت صدور اسناد کشاورزی همکاری با ادارات ثبت انجام می‌شود، ۵۷ درصد اراضی کشاورزی استان صاحب سند شده‌اند.

کد خبر 6005635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha