۸ بهمن ۱۴۰۲، ۰:۴۰

امام جمعه اهرم:

جاده توسعه فرهنگی از کتاب آغاز می‌شود

 جاده توسعه فرهنگی از کتاب آغاز می‌شود

بوشهر- امام جمعه اهرم گفت: بستر و جاده توسعه فرهنگی، کتاب، کتابخانه و کتابخوانی است و بدون توجه به این اصل مهم، به توسعه فرهنگی نخواهیم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب پهلو زاده شنبه شب در نشست انجمن کتابخانه های عمومی تنگستان عنوان کرد: در نظام جمهوری اسلامی توجه به علم و تاکید به کتابخوانی به عنوان یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های ارتقا علمی مردم اشاره شده است.

امام جمعه اهرم اضافه کرد: کتاب سرمایه جامعه است و کتابخوانی از عوامل رشد در یک جامعه محسوب می‌شود و در مقابل هجوم غرب، باید کتاب و کتابخوانی در جامعه در راستای آگاهی رسانی رواج یابد.

وی ادامه داد: بدون فرهنگ قادر به توسعه جامعه نخواهیم بود و جاده توسعه فرهنگی از کتاب آغاز می‌شود.

وی گفت: بستر و جاده توسعه فرهنگی، کتاب، کتابخانه و کتابخوانی است و بدون توجه به این اصل مهم، به توسعه فرهنگی نخواهیم رسید و اگر به توسعه فرهنگی نرسیم، توسعه ملی نخواهیم داشت، به این ترتیب اقتصاد، سیاست و امور اجتماعی هم توسعه نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: منشأ پیشرفت همه جانبه هر جامعه‌ای، کتاب و علاقه‌مندی به مطالعه است و برای رسیدن به این هدف مهم ضمن تقویت جایگاه کتاب در بین خانواده‌ها و مردم نیازمند تعامل آموزش و پرورش و اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان هستیم.

پهلو زاده تلاش برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه را وظیفه همه مسئولان دانست و افزود: کتاب یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های انسان‌سازی است و موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

کد خبر 6006387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha