۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۴۷

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا:

کشت گندم در بیضا به ۱۱ هزار هکتار رسید

کشت گندم در بیضا به ۱۱ هزار هکتار رسید

بیضا-مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از پایان کشت گندم در بیضا خبر داد و گفت: ۱۱ هزار هکتار گندم آبی و ۷۳۰ هکتار گندم دیم در این شهرستان کشت شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، صدیقه مویدی از پایان کشت گندم در بیضا خبر داد و گفت: ۱۱ هزار هکتار گندم آبی و ۷۳۰ هکتار گندم دیم در این شهرستان کشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا افزود: گندم کشت شده به طور عمده از ارقام سیروان، مهرگان، طلایی، برات، آران، چمران ۲ و ترابی است که دارای مقاومت به خشکی آخر فصل، مقاوم به ورس، دوره رشد کوتاه، عملکرد مطلوب و مقاومت به بیماری زنگ زرد هستند.

وی تصریح کرد: از این میزان سطح کشت شده ۲۱۹ هکتار دارای قرارداد طرح جهش تولید در دیمزارها و ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار در طرح کشت قراردادی مشارکت دارند.

مویدی با اشاره به اینکه حدود ۸۰ درصد کشت گندم در این شهرستان مکانیزه انجام شده است، افزود: کاهش مصرف بذر، کاهش تردد ادوات، عملیات خاک‌ورزی در عمق یکسان، کاهش هزینه تولید، کنترل راحت تر علف‌های هرز از مزایای کشت مکانیزه است.

او ادامه داد: کشت مکانیزه این محصول توسط ۵۰ دستگاه شامل کمباین، کشت مستقیم، خطی کار و کشت بر روی پشته انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا تصریح کرد: مزارع آبی این شهرستان به ۲ روش تحت فشار (نوارتیپ، بارانی و مه پاش) و غرقابی آبیاری می‌شوند.

وی گفت: مهم‌ترین عوامل در دستیابی به عملکرد مطلوب، استفاده از بذر اصلاح شده، رعایت تاریخ کشت، تراکم بهینه بذر، تناوب زراعی، اجرای کشاورزی حفاظتی و تغذیه مناسب است.

این مقام مسؤول یادآور شد: کود شیمیایی مورد نیاز کشت پاییزه در مراکز عرضه نهاده‌های شیمیایی تأمین و تمهیدات لازم برای جذب سهمیه کود سرک در این شهرستان انجام شده است.

کد خبر 6008016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha