۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۰۸

استاندار هرمزگان:

۱۲۴ مصوبه دور اول سفر رییس جمهور به هرمزگان اجرا شد

۱۲۴ مصوبه دور اول سفر رییس جمهور به هرمزگان اجرا شد

بندرعباس - استاندار هرمزگان با بیان اینکه مصوبات استان در دور اول سفر ریاست جمهوری ۱۷۴ مصوبه بوده است، گفت: از این تعداد ۱۲۴ مصوبه اجرا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه‌های آماده افتتاح سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مصوبات استان در دور اول سفر ریاست جمهوری ۱۷۴ مصوبه بوده است، گفت: از این تعداد ۱۲۴ مصوبه تماماً انجام شده و فقط ۵ مصوبه با پیشرفت زیر ۲۰ درصد داریم لازم به ذکر است که ۳۳۰ میلیارد تومان بودجه در حوزه راه به استان تزریق شد.

استاندار هرمزگان با تاکید بر رویکرد تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در دولت سیزدهم گفت: یک هزار و ۳۰۰ پروژه از ابتدای دولت در استان هرمزگان تکمیل شده و ۳۳۰ میلیارد برای بهسازی راه‌ها تخصیص یافته بطوریکه تمام راههای روستایی استان از دهه شصت، ۳۰۰ کیلومتر بوده و راههای روستایی که از سفر اول ریاست جمهور ایجاد و آسفالت شده ۸۵ کیلومتر است که ۴۰ کیلومتر تا پایان سال اضافه می‌شود.

وی با تاکید بر رتبه نخست هرمزگان در حوزه جذب سرمایه گذاری صنعتی و امنیت سرمایه گذاری بیان داشت: بهبود شرایط و محیط اقتصادی اولویت ما بوده که طبق نظرسنجی فعالان اقتصادی این مهم اتفاق افتاده و با یک صعود ۸ پله‌ای هرمزگان توانسته با وضعیت قبلی فاصله ایجاد کند و از رتبه یک بیکاری و شاخص فلاکت دور شده اما این وضعیت هم مطلوب ما نیست اما رشد خوبی است.

استاندار هرمزگان با اشاره به چشم انداز کاشت ۶.۵ میلیون اصله نهال تا پایان سال گفت: دو شاخص مهم توسعه پایدار همواره مورد توجه است که کاشت ۳.۵ میلیون نهال با مشارکت همه نهادهای عمومی، دولتی، غیردولتی و صنعتی در همین راستا انجام شده همچنین در دولت فعلی ۲۸ هنرستان جوار برای تربیت نیروی انسانی متناسب با توسعه صنعتی استان تربیت شده است.

دوستی با تاکید بر اینکه پروژه انتقال پساب به صنایع بدون صرف هزینه دولتی و مسئولیت‌های اجتماعی بوده گفت: ورود فاضلاب بندرعباس به خلیج فارس یکی از دغدغه‌های اصلی مردم بوده که پروژه رفع این معضل در دولت سیزدهم آغاز و قرار داد ۲۸۰۰ میلیارد تومانی خرید پساب توسط صنایع منعقد شده و بالغ بر ۱۸۰۰ میلیارد نیز پرداخت شده و ۱,۶۰۰ میلیارد تومان نیز از بانک ملی تسهیلات دریافت شده است.

وی افزود: در بحث آموزش هم در این سفر ۸۰۰ کلاس درس در قالب ۲۰۰ مدرسه آماده بهره برداری شده که هوشمند سازی ۳۰۲ کلاس نیز بخشی از آن می‌باشد، در حوزه شیلات ۴۴۰۰ هکتار به ظرفیت مزارع پرورش میگو افزوده شده و ۶۱۰۰ تن نیز به ظرفیت تولید ماهی در قفس اضافه شده است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به اینکه در حوزه بندری طرح‌های زیادی شامل ۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه داریم گفت: عملیات اجرایی ترمینال مکانیزه ریلی، کشاورزی و طرح توسعه پسکرانه بندرشهید رجایی در این سفر آغاز خواهد شد علاوه بر آن عملیات اجرایی بندرگاه لنگه و بهره برداری از ۵ بندرگاه را نیز در برنامه داریم.

کد خبر 6008148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha