۹ بهمن ۱۴۰۲، ۲۲:۱۹

رییس سازمان اورژانس کشور:

توسعه شهرنشینی و تغییرات اقلیمی تهدیدات پدافند غیرعامل کشور است

توسعه شهرنشینی و تغییرات اقلیمی تهدیدات پدافند غیرعامل کشور است

یزد- رییس سازمان اورژانس کشور گفت: عواملی نظیر توسعه سریع شهرنشینی، تغییرات اقلیمی و آلودگی هوا از تهدیدات حوزه پدافند غیرعامل کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر میعادفر در نخستین همایش منطقه ای پدافند غیرعامل در حوزه سلامت که به میزبانی یزد برگزار شد، با اشاره به وقوع اکثر بلایای طبیعی شناخته شده دنیا در ایران و بلاخیز بودن کشورمان در سطح آسیا و جهان اظهار کرد: ایران وقوع ۳۰ بلا از مجموع ۵۰ نوع بلایای طبیعی را تجربه کرده است.

وی با اشاره به تهدیدات متعددی که کشور در تمام عرصه‌ها طی سالیان گذشته با آن دست به گریبان بوده است، افزود: افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی دشمنان در موضوع پدافند غیرعامل حائز اهمیت و تداوم اقدامات ضروری، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

میعادفر با اشاره به حادثه تروریستی کرمان و حریق اخیر در بیمارستان گاندی، اهمیت مدیریت حوادث در جریان پدافند غیرعامل را متذکر و یادآور شد: وقوع عوارض ناشی از بلایای طبیعی از یک طرف و جنگ های پیرامون کشورمان از سوی دیگر، امروزه چهره متفاوتی از مدیریت بلایا و پدافند غیرعامل را شکل داده است.

وی با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی و پیشرفت های علمی و نظامی کشورمان می تواند دلیلی برای توجه و تهدید سایر کشورها باشد، افزود: توسعه سریع شهرنشینی، تغییرات اقلیمی به خصوص تغییرات آب و هوایی، آلودگی هوا و گسترش سرزمینی گرد و غبار، کم بارشی، فرونشست زمین، پایین بودن سطح دانش خانواده ها از دیگر تهدیدات در حوزه پدافندغیرعامل کشورمان است.

رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت عنوان کرد: البته دشمنان در سالهای اخیر از طریق جنگ هیبریدی و ترکیبی هم کشورمان را مورد تهدید قرار داده اند.

وی با اشاره به اهمیت حفظ مراکز حیاتی و حساس در کشورمان از جمله انتقال خون و انستیتو پاستور و برخی بیمارستان‌های کشورمان در راستای کاهش آسیب‌پذیری با افزایش ضریب ایمنی آنها تاکید کرد: خوشبختانه پدافند غیرعامل در حوزه بهداشت، اقدامات زیادی را صورت داده که از جمله این اقدامات می توان به ارزیابی و پایش مستمر دانشگاه‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه در قالب برنامه عملیاتی ستاد پدافند غیرعامل اشاره کرد.

گفتنی است؛ اولین همایش منطقه‌ای پدافند غیرعامل در حوزه سلامت در پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی یزد با حضور مدیران و کارشناسان پدافند غیرعامل دانشگاه های علوم پزشکی قطب هفت کشور از دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان، شهرکرد، کاشان و یزد برگزار شد.

کد خبر 6008535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha